Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Daar zit weinig origineels meer aan.
Kan ook niet zeggen dat ik dit een geslaagde kleurstelling vind met dat babyblauwe frame.
Die carterpan met het uitwendige filter wil ik wel hebben uiteraard.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Die carterpan met het uitwendige filter wil ik wel hebben uiteraard.
https://www.stein-dinse.biz/product_info.php?language=en&products_id=4164
Even sparen dus.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
moet daar dan een ‘mannetjes’ oliefilter op? Wat vreemd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij moet er eerst nog zo’n “dubbele nippel” in.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Dus maar besloten het geheel ultrasoon te laten reinigen.
De carburateurs gaan aanstaande vrijdag het ultrasoon-bad in, worden daarna gespoeld met demiwater en gedroogd in een stoof.
Revisiesetjes van Dellorto ook al binnen, komend weekeinde het geheel dus weer in elkaar schroeven.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vandaag gaan de carburateurs in bad, dus gisteravond de boel helemaal uit elkaar geschroefd.
Wat bleek daarbij, er zit een verschil in de opbouw van beide stationair mengselregelschroeven.
De onderste kwam uit de rechter carburateur en heeft de juiste opbouw, dus veertje, stalen steunring en afdichtingsring.
Bij het linker exemplaar ontbreekt het steunringetje en pulkte ik uit de boring nog een tweede dikke afdichtingsring.
Ja en als dan de basisafstelling volledig in en daarna 1½ slag uit is begin je natuurlijk al volledig “scheef” en krijg je dus beide kanten nooit en te nimmer gelijk.
Mogelijk is dit dus al een groot deel van de oorzaak van het niet synchroon kunnen krijgen.
Nu nog zo’n pietepeuterig ringetje zien te vinden, eerst maar in de eigen voorraad kijken en anders bestellen bij https://www.carburateurwinkel.nl/contents/nl/p347_Ringetje_voor_Stationair_Mengsel_Schroef_van_Dellorto_PHF.html
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Soms kan het maar zo zo makkelijk zijn…
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik hoop het.
Na het weekeinde meer nieuws…..
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
René Jongejan schreef:Nu nog zo’n pietepeuterig ringetje zien te vinden, eerst maar in de eigen voorraad kijken.
En ja hôr, zelfs 2!
Met exact de juiste afmetingen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Altijd fijn!
Ik ben benieuwd naar de resultaten!
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even een update.
Wat is er intussen gebeurd?
. ultrasoonreiniging van de carburateurs
. opnieuw opbouwen ervan met een revisieset
. statisch afstellen van beide ontstekingstijdstippen (m.b.v. een testlampje)
Toen uiteindelijk vorige week donderdag de brand er maar weer eens in.
Na een opwarmrondje de ontsteking dynamisch, met de stroboscoop, verder afgesteld, behoefde nog wat bijstelling.
Toen de eigenbouw U-buis eraan gehangen en met wat schroeven aan de gasschuifaanslagschroeven beide cilinders gelijk gekregen, het verstellen van de stationairmengselregelschroeven gaf eigenlijk geen effect, dus die op de standaard afstelling van 1½ slag uit laten staan.
Stationair keurig op 1000 rpm.
Ook op toeren gelijk gezet.
Echter, bij het hierop volgende proefritje bleek de tuf zomaar bijna 2000 rpm stationair te draaien.
WTF!
Opnieuw de U-buis eraan, toen gezien dat het gebruikte slangmateriaal niet bestand is tegen de temperatuur die heerst bij de aansluiting op de inlaatstukken en daar dicht gezogen werd, een flinke mismeting dus.
Niet langer verder kloten en maar iets degelijks gekocht in de vorm van een Carbtune Pro 2.
Deze kwam zaterdag al binnen en gistermiddag weer even aan de slag.
In minder dan een kwartier stond de boel goed, zowel stationair als op toeren.
We kunnen dus nu met enig vertrouwen op pad.
Overigens gaat de Guzzi nog wel een keer op de testbank, voor het fine tunen van de mengselafastelling en een vermogensmeting.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Afgelopen woensdag de Guzzi voor het eerst ingezet voor het woon/werk-verkeer.
Daar aangekomen bleek de tuf toch weer sneller stationair te lopen dan gewenst.
Dus bij thuiskomst direct maar de synchrometer er weer aan gehangen en de boel wat teruggesteld.
‘s Avonds nog een klein rondje kop van NH gedaan met de oudste zoon, in het bezit van een Ducati 750 Monster Dark.
Toen bleef het stationair toerental netjes op 1000 rpm.
Ons eigen Ital-clubje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lang stil geweest hier, maar sinds gister ben ik in het bezit van een 2de Le Mans II.
Een complete fiets met kenteken, weliswaar in delen, mocht ik voor nop ophalen.
Toekomst ervan nog te bepalen, of donor voor het rijdende exemplaar, of ooit weer volledig opbouwen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Lang stil geweest hier, maar sinds gister ben ik in het bezit van een 2de Le Mans II.
Een complete fiets met kenteken, weliswaar in delen, mocht ik voor nop ophalen.
Toekomst ervan nog te bepalen, of donor voor het rijdende exemplaar, of ooit weer volledig opbouwen.
Dat is echt uitzonderlijk een Guzzi voor nop!
Zeker een Le Mans is de moeite waard om weer op te bouwen.
Groet Erik
C5 Break 2.0-16v 2008
XM 2.0-16V 1998
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat heb je zelf, een LM lll ?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986