2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DS Diesel
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 15 november 2004 07:38 PM
  [ # 16 ]

Zo’n SM 2700 diesel lijkt me anders wel een leuke auto…?
toch nog best vlot Shocked

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2004 02:48 PM
  [ # 17 ]

Zo’n beetje als een CX diesel. Het is bijna het zelfde blok als in de DS ligt. Je moet dus best wel heel veel aanpassen wil het werken. Tsja, Ik vind dat er een maserati in hoort en geen ds blok en ook geen diesel.
Surprisedops:  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 16 november 2004 04:06 PM
  [ # 18 ]

Voor de geïnteresseerden: plaatje van GS met 2500cc CX-diesel:

Zie dat ook het hele frontpaneel zelfs anders is, lijkt meer op dat van mijn 22 TRS dan van de X1 (met gewoon een luchtgekoelde boxer).

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 november 2004 04:31 PM
  [ # 19 ]

Oef! Ziet er wel erg vol uit onder die kap. Over onderhoudsvriendelijkheid zullen we het dus maar niet hebben.  Laughing  Ik heb overigens in een klassiekerblaadje wel eens iets gelezen over een DS break die bij wijze van experiment door de fabriek zelf van een dieselmotor was voorzien. Iemand daar wel eens wat van gehoord?  Confused:

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2004 04:57 PM
  [ # 20 ]

Achja, deze diesels zijn een stuk onderhouds vriendelijker dan de boxer die erin zat…
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 16 november 2004 06:00 PM
  [ # 21 ]

..om nog maar niet te spreken van de Wankel-motor die oorspronkelijk in de Birotor hoort te zitten.  Cool  Twisted Evil  Zou er nog fatsoenlijk aan onderdelen te komen zijn als je zo’n bijzondere GS zou hebben?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 november 2004 06:15 PM
  [ # 22 ]

Ja er is een specialist in bolsward.
Rootselaar
Die is wanker fanaat.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 november 2004 07:25 PM
  [ # 23 ]

Rootselaar ? Kenniknie. Is dat een andere naam voor Stoebo ?

Niet dat ik een Bolswarder ben en dus alles van Bosward weet hoor Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 november 2004 05:08 AM
  [ # 24 ]
Rogier Verhoef schreef:

Voor de geïnteresseerden: plaatje van GS met 2500cc CX-diesel:

Zie dat ook het hele frontpaneel zelfs anders is, lijkt meer op dat van mijn 22 TRS dan van de X1 (met gewoon een luchtgekoelde boxer).

winnetou schreef:

..om nog maar niet te spreken van de Wankel-motor die oorspronkelijk in de Birotor hoort te zitten.  Zou er nog fatsoenlijk aan onderdelen te komen zijn als je zo’n bijzondere GS zou hebben?

Bovenstaande foto is ook juist gemaakt in een GS Birotor. Jammer van de Birotor want die zijn extreem zeldzaam. De eigenaar had ‘m gevonden op een sloperij, en heeft ‘m kunnen redden door er een dieselmotor uit een CX in te zetten. Dus wat dat betreft heeft ie wel een Birotor gered.
Hier nog een foto van hoe ie op Eurocitro 2003 stond (ik heb deze GS diesel daar ook gezien en gehoord, en het was echt een roestig ding met pruttelende motor, maar wel knap dat het allemaal past!):

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 17 november 2004 03:17 PM
  [ # 25 ]

Mooi gedaan! Ik zie dat er zelfs CX-velgen onder zitten.. Gaaf!  Cool

Profiel  
 
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 567
Geregistreerd: 01-11-2004

- CX ambulance
Gepost: 16 april 2005 10:58 PM
  [ # 26 ]

er staat alweer/nog steeds een ds diesel te koop op http://www.novaweb.fr

lijkt me de ultimate diesel (op een cx na)
geen LPG-gezeik…

heerlijk!!

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 april 2005 03:45 PM
  [ # 27 ]
hugo schreef:

er staat alweer/nog steeds een ds diesel te koop op http://www.novaweb.fr

lijkt me de ultimate diesel (op een cx na)
geen LPG-gezeik…

heerlijk!!

Ik vind die GS diesel een ziekelijk stoer project! Waarschijnlijk is ie nog vlot ook, want de GS koets is toch heel wat lichter dan een CX koets.

Maar goed: een boxertje heeft ook wel wat dus je hoort mij ook niet piepen over LPG in een GS. Het is niet iedereen gegeven een diesel in een GS te kunnen bouwen.

Gr,
Marten

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 17 april 2005 05:04 PM
  [ # 28 ]

Heeft in de CitroExpert een aantal jaren geleden eens een klein artikeltje gestaan over een DS Break diesel .. dacht een zwitserse of duitse ds, een grijze.

In Frankrijk is er trouwens een 2cv met 2500 cx turbodiesel, bestaat al heel lang .. heb er nog een foto van, genomen tijdens de 2cv meeting in Orleans in 1989. 2cv was ook voorzien van hydropneumatische vering.

Groets Sam

Profiel  
 
SAMBXSPORT
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 643
Geregistreerd: 28-01-2005

Gepost: 17 april 2005 05:58 PM
  [ # 29 ]

Omdat de scanner het niet behoorlijk doet heb ik even een foto van de foto gemaakt, de 2cv met CX diesel als krachtbron.

Groets Sam

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 17 april 2005 05:59 PM
  [ # 30 ]

Die Eend is lichtblauw ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook