Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mijn lijkt 4 cm wel erg groot. voor het gat dan. Ik denk dat je 4 mm bedoely?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
3,8 cm tot 4 cm hart tot hart afstand van de gaatjes, de gaatjes zullen 6mm zijn als ik me goed herinner, de dikte van een beentje van de beugel, het kwam er op neer de twee beentjes van de beugel wat meer open te duwen, hierdoor kruipt ie lichtjes gewijzigd onder de veer door bij sluiten van de deur.
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ik los het knakken van de deuren meestal op door het getorste plaatje in de bankschroef nog iets meer te torsen met behulp van een tang.
Het plaatje moet zodanig getorst zijn dat deze onder spanning met een tang gemonteerd moet worden aan de u-beugel.
Heel weinig werk met meestal redelijk goed resultaat.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt voor de uitleg.
Snap nu wat je bedoeld
Ga het zeker proberen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
het verder torsen van het plaatje is inderdaad ook een heel goeie oplossing, al kwam het er in mijn geval op neer dat het iets minder getorst had moeten zijn. Het ééné geval zal wel het andere niet zijn.
Spelen met de afstand tussen de opening van de U-beugel, daar komt het op neer en dan vind ik het beste wanneer er een licht knakje overblijft zoals bij mijn bestuurders portier, dan is het helemaal CX !!!!
iets anders, mijn verklikkerlichtje van de handrem op blijft continue branden, nu zal je zeggen remvoering slijtage indicatie, die was reeds afgekoppeld, volgens mij krijgt de schakeling ergens continue massa ? Ooit vond ik een topic waar hierover gesproken werd, ik vind het niet onmiddelijk terug. De oorzaak in dat geval lag zo gezegd aan een klein draadje, daarna was het opgelost en afgerond ? Ik dacht eerst aan het pinkerdoosje in de middenconsole, drukknop onder de handrem, heb toen indertijd uitgemeten en dit bleek in orde, misshien nogal voorkomend probleem met een draad die tegen massa geklemd zit ? Maar waar begin je te zoeken ?
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Een vraag naar de kenners, wanneer ik m’n automaat in achteruit zet bonkt hie wanneer de boel warm is. Ik maak me geen zorgen hoor, alles werkt heerlijk. Als je een manuele bak in z’n achteruit zet en je hoort het knarsen, dan weet je dat dit tandwielen zijn die over elkaar gaan, maar die bonk ?? Is er iemand?
Totaal aantal Berichten: 10319
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een ietwat lomp aangrijpende remband? Maar ook dat moet weer een oorzaak hebben en daar heb ik geen idee van.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Motorsteunen eerst maar ff checken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Ik had vroeger een CX automaat die ook een enorme bonk gaf bij achteruit schakelen en heb dat euveltje er nooit uit kunnen krijgen…
Gelukkig had ik een truc ontdekt om dat te voorkomen: heel kort in zijn achteruit schakelen en dan voordat de bonk komt weer snel terug naar neutraal. Daarna weer in zijn achteruit schakelen en dat ging dan zonder bonk.
De moeite van het proberen waard!
Als het werkt kost het hooguit 1 a 2 seconden extra met achteruit schakelen.
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Hier was ik nog niet opgekomen, zal ik zeker proberen.