Ben ik weer,
Hier onder 2 linken van 2x DS/ID met 2e neus.
De blauwe ben ik bij wezen kijken en is op de brug geweest, ziet er zeer goed uit qua lak, roest bodem en kofferbak, de wagen is voorzien van zeer veel papieren info, rekeningen van revisie, foto’s van bodywerk. De wagen is door Jansen in Bennekom gereviseerd en tot 2018 onderhouden, daarna heeft de wagen zeer weinig gereden en staat nu vanaf oktober vorig jaar bij dit garage bedrijf. Hydrauliek is LHS .Rijdt ook op LPG.
De rode staat in Belgie, nog niet wezen kijken maar volgens de eigenaar op 2 kleine blaasjes na geen roest ed op de bekende plekken. Altijd onderhoud gehad en wordt nog mee gereden. Hydrauliek is LHM Is bereid om tot 22000 euro te zakken.
Zouden jullie eens naar beide wagens willen kijken en jullie mening geven, is het prijs verschil terecht , mede gezien het verschil tussen rode en groene systeem, is het rode systeem beduidend minder aan te bevelen? De rode heeft ook een aantal meer Pk,s. Ik weet dat beide wagens zijn ver Pallast op zich heb ik daar geen probleem mee. Bij Invoeren vanuit Belgie is geen BPM meer verschuldigd. Waar rekening mee te houden bij beide wagens?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De blauwe: verkeerde bekleding, dashboard verpest, rood systeem (duurder onderhoud, minder geschikt voor dagelijks gebruik), oud type motor: algehele indruk: interieur verpest, half verpallast. lekker laten staan!!
Die belg: verpallaste - 69’er ID, geen DS. voorzien van een oude neus die er niet op hoort, dash ook weer verknoeit (hoort niet in de wagenkleur). Klopt echt helemaal niets van. Lekker laten staan!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ps: ik zou een andere topic titel kiezen… Goede ID/DS gezocht trekt meer bezoekers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Aangepast. Thx
Ik vind het persoonlijk niet bezwaarlijk dat er dingen niet origineel zijn of op een bepaalde manier ver-Pallast, ik denk niet dat ik daar een DS/ID om zou laten staan. Het gaat mij meer om het technische vlak de voor en nadelen.
Tav de blauwe , ik ga er niet dagelijks mee rijden, wat houdt duurder onderhoud in, hogere frequentie onderhoud, LHS is inderdaad een stuk duurder.
Wat is het nadeel van een oud type motor?
Tav de rode, men heeft eigenlijk van 2 , 1 wagen gemaakt zeg je ?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Verpallast hoeft niet erg te zijn, maar de vraagprijs is dan meestal op Pallas gebaseerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ramrod schreef:
Tav de blauwe , ik ga er niet dagelijks mee rijden, wat houdt duurder onderhoud in, hogere frequentie onderhoud, LHS is inderdaad een stuk duurder.
Wat is het nadeel van een oud type motor?
Meer kabaal, veel minder vermogen, loopt rauw op snelheid, 3 krukaslagers.
ramrod schreef:
Tav de rode, men heeft eigenlijk van 2 , 1 wagen gemaakt zeg je ?
Die rode daar klopt echt helemaal niets van. Van 2 1 gemaakt? Ik denk van 4 1 gemaakt.
Het valt me op dat beide wagens echt duur zijn voor wat ik zie.
Originaliteit is voor jou minder belangrijk maar kan wel heel veel zeggen over hoe serieus een vorige eigenaar met zijn wagen was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben het erg eens met Waterman.
Niet elke originele auto is een goede, en niet elke goede auto is een originele. Toch kan je, zeker bij de auto’s van handelaren die hier voorbij komen, toch aan veel zaken wel zien of een DS met liefde behandeld is, of dat het een potentieel gebed zonder eind gaat worden. Vooral verpallassen ‘voor de handel’ met even wat doppen, strips, en een (fantasie)interieur belooft weinig goeds voor wat betreft de rest van de auto.
Ik zou hier eens gaan kijken, nog een echte Pallas ook en met garantie: http://www.autorenaissance.nl/nl/aanbod/167/citroën-ds21-ie-m-pallas.aspx
Die zwarte had ik ook al zien staan , welke niet ... maar ik wil er max €25000 ervoor uitgeven en dan geen wit, geel of zwart.
Die rode daar zie ik dan wel van af maar die blauwe wil ik toch wel verder eens mee rijden, kijken of die 70Pk en oud type motor mij tegen gaan staan, hij is bij Jansen in Bennekom onderhanden genomen en gelet op alle facturen die er bij zitten is daar niet echt op bezuinigd. Kleur dashboard hoeft voor mij ook niet zo maar de stoelen en bank vind ik wel mooi, ik ben me er wel van bewust dat ik voor het bedrag wat ik er voor uit wil geven altijd een compromis zal moeten sluiten. Het hoeft ook geen Pallas te zijn ik vind het vaak wel mooie uitvoeringen.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ramrod schreef:D ik ben me er wel van bewust dat ik voor het bedrag wat ik er voor uit wil geven altijd een compromis zal moeten sluiten.
Daar ben ik het niet mee eens. Voor het bedrag dat jij wil uitgeven moet je met een beetje zoeken een goede, onverprutste auto kunnen vinden. Zal het geen Pallas zijn dan moet een goede ID of non-pallas DS zeker lukken. Waar je tot nu toe mee bent gekomen dat zijn echt geen toppertjes, sorry voor de eerlijkheid, maar eerder afgeleefde opgelapte net-niet hokken waar je vrijwel zeker een heleboel gezeik mee gaat krijgen. Overigens heeft de handelaar die de blauwe verkoopt geen al te beste repuatie. Wees gewaarschuwd en koop geen kat in de zak!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik waardeer juist de eerlijkheid, geen enkel probleem.
Mocht ik naar die blauwe gaan voor een proefrit dan gaat er ook iemand van DS-TT mee , ik heb zelf al wel kunnen constateren dat het plaatwerk de lak en de bekende gevoelige plekken er prima uitzien. Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs en zal jullie hier wel vaker komen lastig vallen om jullie mening te vragen over een DS/ID.
Eens met Waterman. Als ik autoscout doorneem, dan zie ik echt betere auto’s voor bij komen voor het geld dat jij wilt besteden. Ik denk toch dat hier het spreekwoord geldt “haastige spoed is zelden goed”. Kijk bv. https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-ds-21-hydraulique-benzine-wit-92f118c3-413d-6806-e053-0100007f3e19?cldtidx=4&cldtsrc=listPage&searchId=-606060560 of deze https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-ds-id-20-super-5-benzine-blauw-c6e561c2-8b7a-3e78-e053-0100007f01d3?cldtidx=3&cldtsrc=listPage&searchId=-606060560.
teveel citroenen
Die witte ziet er goed uit maar voor mij de verkeerde kleur.Vind wit echt helemaal niks voor een DS , sorry.
Die blauwe ben ik bij wezen kijken en mee gereden, in zeer goede staat, hoop aan vervangen, 2 deuren onderzijde verdienen aandacht en het body werk heeft redelijk wat deukjes, beschadigingen e.d, zou dat dan tzt willen aanpakken, deuren en geheel overspuiten zal al snel richting €4000 gaan denk ik. Maar ik hou hem zeker op mn lijstje.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ramrod schreef:
Die blauwe ben ik bij wezen kijken en mee gereden, in zeer goede staat, hoop aan vervangen, 2 deuren onderzijde verdienen aandacht en het body werk heeft redelijk wat deukjes, beschadigingen e.d.
Dat is dan toch geen auto in zeer goede staat? 4000 euro voor zo’n klus? Ga je niet redden. Voor goed werk reken op 6 tot 8.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien iets te sterk uitgedrukt dan, klus kan wel voor die prijs mijn vorige DS 4x onderzijde deuren en geheel overspuiten was €3500, wel zonder bon ....
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Heb je deze al gezien? Hier krijg je garantie. Maw,veel minder risico dat je een probleem auto koopt. Voor 18,5 K een roestvrije DSuper met 5 bak (geen DSuper5!) die een gerestaureerde carrosserie heeft met een verse laklaag. Mooi nieuw interieur erin en je hebt voor nog redelijk geld een toffe DS! Deze garage staat goed bekend.