8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
schokken in de motor bij hogere snelheden
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 09 juni 2024 08:42 PM
  [ # 106 ]

Een nieuw probleem: de cilinder van mijn contactslot stak ineens een eindje uit, de sleutel kreeg ik er met moeite in en draaien wilde hij niet meer. Ik kon de cilinder met de sleutel er zo uit trekken en toen bleek dat alle palletjes en veertjes los in het slot achterbleven.

Door een stokje met omgekeerde Duck tape in te pakken heb ik de onderdeeltjes er uit kunnen vissen. Toen de cilinder er weer in geschoven en door met kracht de cilinder er in duwen en stevig naar rechts te draaien kon ik starten en naar huis rijden. Ik durf er niet meer mee de weg op want het voelt alsof deze truc straks niet meer zal lukken.

Nu is mijn vraag: kan ik die cilinder alleen vervangen of moet ik het hele contactslot vervangen? Als ik er in kijk lijkt het of er bij de cilinder achteraan in het slothuis is afgebroken? Dus zijn cilinder en slothuis een geheel of zit die cilinder geborgd in het huis en is daarmee iets fout gegaan?

Ik heb op de onderdelenlijst gekeken en daar stond geen contactslot in ,maar ik ga sowieso 15 juni even langs bij het magazijn om ook wat andere onderdelen te zoeken.

Profiel  
 
Peter-Paul
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 57
Geregistreerd: 07-03-2021

Gepost: 09 juni 2024 08:43 PM
  [ # 107 ]

Sorry dit is dus een nieuw topic namelijk: contactslot kapot

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 10 juni 2024 06:43 AM
  [ # 108 ]

Als je naar je openingspost in dit topic gaat dan kun je daar de titel van dit topic aanpassen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook