Hi,
Vraagje over een smalspoor GTI 2400 uit 1978.
Welke kleur kan het interieur zijn als de carrosserie kleur Bleu Regate is?
Het boek ‘de originele Citroen CX’ geeft geen duidelijkheid bij die kleur.
Heeft iemand misschien een duidelijker preciezer boek of misschien een kleurenkaart uit 1978?
Het gaat om een 1978 GTI met een blauw interieur in combinatie met Bleu Regate.
thanks,
Xander
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Staat der niet in het boek uit welke stoffen je kon kiezen voor dat jaar…
Volgens mij wel.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
nee niet voor die kleur.
er staan streepjes en ‘gris acier’ maar dat is alleen bij dat griekse motiefje.
Maar dat griekse motiefje is optioneel en er staat niet bij wat de bijpassende kleur is
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
guznax schreef:Hi,
Vraagje over een smalspoor GTI 2400 uit 1978.
Welke kleur kan het interieur zijn als de carrosserie kleur Bleu Regate is?
Het boek ‘de originele Citroen CX’ geeft geen duidelijkheid bij die kleur.
Heeft iemand misschien een duidelijker preciezer boek of misschien een kleurenkaart uit 1978?Het gaat om een 1978 GTI met een blauw interieur in combinatie met Bleu Regate.
thanks,
Xander
Toen ik in september 1978, bij ons in de zaak begon te werken, tijdens lancering toen CX GTI, hadden we al snel kandidaat kopers, voor deze uitvoering.
3x verkocht klant 1x Bleu Regata met 2 kleurig leder zwart wit? 1x zilver grijs met stof blauw, 1x Blanc Meije met stof bruin en 2x demo en stock donkergrijs ook met leder zwart wit.
Betreft stof was dat gestreept motief.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Gaat het hier om een recent aangeschafte gti uit Utrecht?
@cxj: inderdaad.
@vtske: wat gaaf dat je dat nog weet.
Ik ben bij deze cx wezen kijken en had hem bijna gekocht. Ik denk dat de stof origineel is. Bij een vroege gti is de kleurcombinatie altijd vreemd is mijn ervaring. Het lijkt net of de kleuren niet bij elkaar passen.
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik had ook interesse in deze CX. Maaar kreeg geen reactie van de verkoper. Enfin, wellicht staat er binnenkort toch een andere op de stoep
Vertel
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
guznax schreef:@cxj: inderdaad.
@vtske: wat gaaf dat je dat nog weet.
Er waren er nog enkele in 1979, Dat zijn leuke dingen, die je niet snel vergeet.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 3833
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
cxj schreef:Vertel
Iets met airco, helaas niet werkzaam nog. Uit 1976.
ik denk dat ik wel een inschatting kan maken:
Blue regate is geleverd van 1977 tm 1980.
het eerste jaar was het een GTI kleur en in 1978 al werd de kleur ook leverbaar op andere CX-en.
De standaard kleur van de stoffen bekleding van de niet-GTI modellen was alleen Blauw. Dan zal dat voor GTI hetzelfde zijn geweest.
In 1979 en 1980 staat het voor GTI ook zo in het boek.
Optioneel was Jersey Grand Greque of 2 kleur leer, later ook zwart en in 1980 oog beige leer.
Wat was je van plan met de auto te doen? Helemaal opknappen? De schade was me te groot, verder vond ik hem prima.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Hij wordt inderdaad helemaal opgeknapt.
Moet helemaal top worden.
Wordt inderdaad wel een werkje want scherm rechtsachter moet opnieuw erin gezet worden zoals het hoort.
de bedoeling is kaal maken en opnieuw spuiten.
Ik heb het ervoor over. Hij heeft heel weinig roest en een heel net interieur. Ik vind een smalspoor GTI supercool. En helemaal de 77 en 78 met de ronde inblaasroosters in het middenconsole en het niet-gelijmde grijze hemeltje.
Toen ik ging kijken wist ik niet dat de auto serieuze schade had gehad. Hij vertelde wel dat er linksachter eens een aanrijding was geweest. Dat vervangende spatbord zit er inderdaad slecht in. Is wel te herstellen volgens mij. Ik ben pas afgehaakt toen ik de schade rechtsvoor zag. Hij heeft daar tot de b stijl in elkaar gezeten. De voorruit past niet meer en het rechtervoorportier sluit niet meer aan. Ook dat is wel te repareren maar echt veel werk. Verrassend was dat de cx praktisch roestvrij is. Ook het interieur is netjes en ik vermoed dat de km stand niet erg hoog is. Als ik niet nog 7 andere cx-en en een ds had die aandacht nodig hebben dan had ik hem wel gekocht, het is wel een uitdaging en als hij klaar is dan is het een mooi ding.
klopt inderdaad.
Je ziet het ook aan de voorklep. die sluit niet mooi rechtsvoor.
en de bumper linksvoor zit met popnagels vast.
Er moet echt een goede plaatwerker mee aan de slag. Dat komt wel goed.
En het heeft alleen zin als het echt heel goed gebeurt en geen broddelwerk is.
anders wordt het nooit wat. Het zal sowieso wel wat duurder worden dan hij straks waard is.
Maar dat heb ik er wel voor over. tot op zekere hoogte natuurlijk.
Ik denk ook dat de km stand klopt als ik af ga op de motor en de hydrauliek.