Kan iemand mij vertellen wat de diameter is van het onderste deel van een veerpoot, waar het fusee huis aan zit geklemd? (zie tekening)
Ik ben bezig met een project BX waar ik waarschijnlijk Xant poten voor nodig heb.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Hoi Banzer
ik ga morgen meten , ik ben er momenteel een aan wisselen.
Groet Benno
Fijn, dank alvast!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
ik meet 51.1 mm
groet benno
Dank voor de moeite!
Is er ergens meer info te vinden over de verschillende soorten veerpoten die zijn gebruikt bij Xantia’s?
Bij XM heb je dunne en dikke veer cilinders, met of zonder hydractief.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Op Service.Citroen is te zien dat er heel veel verschillende veerpoten zijn.
Dat is afhankelijk van motortype, Hydractief of gewoon HP, Berline of Break, Activa of niet, en bij de Xantia T1 ook nog of hij inwendig hydro-aanslagdempers heeft of niet.
Waar die verschillen uit bestaan is niet bij de onderdelen te zien, mogelijkerwijs zijn er andere documenten waarin daar wél iets over te vinden is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor