beste allemaal
Ik heb last van slecht starten, als ie loopt gaat het wel, maar lijkt wat in te houden al trekt ie wel door met gasgeven.
Ik verdenk de brandstofpomp of iets wat ermee te maken heeft zoals de druksensor als ie die heeft, als ik met de sleutel kontakt aanzet dan loopt de pomp zeer kort, slechts 1-2 seconden of zo, en wagen wil wil wel straten maar komt net tekort en dan start het helemaal niet meer, als ik dan weer opnieuw sleutel omdraai dan loopt de pomp een stuk langer voordat ik klik hoor.
Dus mogelijk is ie versleten, en of er is wat met relais.
Is de pomp een geheel? die in de tank zit?.
Bedankt alvast
vrg kees
Beste allemaal
Niet veel respons, oke, de wagen is net goedgekeurd, roestvrij nog steeds, goed die behandeling toen.
Maarrr ik reed naar huis, en had vrijwel geen vermogen, en een rem wijkt af achter, ondanks dat alles vernieuwd is voorig jaar en ik er zo door kwam, maar goed niet zo belangrijk, kijk ik even na, ik rijd erg weinig en kan roest zijn, en of wat restlucht, dat komt wel goed…
Dus mu het probleem.
Ik rijd weg en hij kwam amper weg, sloeg af, en dacht hier sta ik dan, weer gestart, dat ging prima, en hij reed weer als vanouds, met vermogen.
Ik thuis eens gekeken, en de benzineslag waar druk op staat eens ingeknepen, toen gestart want met 2 bar of zo knijp je die niet in, dat kon ik dus wel, er was weinig verschil.
Ik merkte al langer dat met koude motor en als ik de sleutel omdraaide de pomp altijd paar seconde zoemde, nu doet hij dat maar een fractie van een seconde, maar start wel, als ik de motor stop en weer de sleutel omdraai dat loopt de pomp wel een paar seconde voor ie afslaat.
@ dingen mogelijk, versleten, en of ergens verstopt de aanzuigkant in tank bijvoorbeeld. dit zeg ik omdat ik ineens geen vermogen meer had, bij de keuring is ook uitlaatgas gemeten, maar die scheen goed, ik hoorde er niks van.
Iemand idee van andere aard misschien, sensors, en of druk sensor, neem aan dat deze er ook in zit, waar? bij inspuitstukken en of pomp zelf?
Ik heb ook gevoel dat hij minder zuinig is, ik zal dus ook eens zuurstofsensor meten, weet iemand de waarde waar ie moet zitten?
dank alvast
vrg kees
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij het op “contact” zetten draait de brandstofpomp een paar seconden, dat is normaal.
Hiermee komt er druk op de benzine-inspuiter.
Wanneer je dan doordraait naar “starten” gaat de pomp opnieuw draaien.
De pomp wordt ingeschakeld door een relais.
Overigens levert de pomp echt geen 2 bar, maar slechts 1.1 o.i.d.
Mogelijke verdachten:
. pomprelais
. pomp zelf einde levensduur
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoy René
De pomp deed ineens maar heel kort draaien, zeg maar fractie van een seconde, het was altijd zoals jij zei, hij kwam op druk in paar seconden.
Moet wel zeggen dat na een keer starten de pomp wel langer draait, zelfs langer dan normaal.
Na de keuring had ik amper vermogen, de wagen wilde niet en sloeg later af, dacht. oeii staan we dan. Maar hij startte weer en ik kon ook weer normaal rijden maar wel met inhouden.
Hij vrbruikte de laatste tijd meer, ook dit kan door pomp komen, en of dedrukregelaar als die bestaat? of gaat dit via relais. Zit de pompmotor zelf in de tank als geheel met de vlotter?
Waar zit dat relais trouwens.
Geld kan ik gemakkelijker vinden.
vrg kees
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Mijn reactie is op basis van mijn ervaringen met de voorganger van de Saxo, een AX met 1.4i-blok en monopointinjectie.
De in de tank gemonteerde brandstofpomp heeft niet het eeuwige leven, ik heb zelfs een exemplaar gehad wat ineens volledig vast stond.
En is niet gecombineerd met de tankvlotter.
De pomp wordt ingeschakeld door een relais, bij een AX heet die dubbelrelais omdat deze 2 functies heeft.
Dit relais zit bij een AX op het rechter binnenscherm onder de motorsteun aldaar.
De ECU stuurt dit relais.
De brandstofdrukregelaar zit bij de intrede van de benzine in het monopointhuis en bestaat uit een veerbelast membraanklepje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. :smt155
Hoy René
bedankt voor je berichtje.
De 4 gas meting was goed, daarna liep de wagen helemaal niet meer, althans liep wel maar trok niet amper meer, sloeg af, weer gestart en toen was alles weer goed.
Als druk te laag is klopt de manier waarop de pomp reageert een dag later.
Ik moet even opmerken dat ik geen monopoint heb maar een gewone injectie met 4 inspuiters.
Ga vandaag eens kijken, mooi weer, en ook de lambda nakijken maar neem aan dat deze wel goed is als de meting op apk goed was. Brandstoffilter is dat ook niet een keer nodig te vervangen? de zoem van de brandstofpomp doet normaal eigenlijk, loopt netjes met omdraaien sleutel.
O ja vraagje nog, zijn de achter remmen bij deze wagens wel eens meer een probleem? ik heb bij de apk maar net een goedkeuring, terwijl afgelopen jaar alles is vernieuwd, iets gemist? ik ga deze dus ook eens openmaken, ellende, met die grote moer want moet nu wel vernieuwd..
fijne dag nog.
Beste allemaal
Ik heb de zaak eens bekeken, de Electra ook, niks mis mee, en de pomp is zo op oog niet stuk, ik heb een slang losgedraaid
en de druk was hoog genoeg om langs de slang te lekken, dus er staat druk op.
Ik kom dus tot de conclusie dat er ergens in de uitvoer er iets is verstopt, waarschijnlijk zit er ergens een brandstof filter, als die dicht zit dan gaat het mis natuurlijk. Het verklaart ook waarom het ineens mis gaat en bij herstarten ineens weer oké.
De 3 seconden draaien van de pomp is er niet, slechts een fractie van een seconde doet ie het, maar de wagen start gewoon, en gisteren reed ie prima, als ik de motor even start en afzet, dan contact aanzet het ik wel paar seconden draaiende pomp, omdat de druk er dan af is natuurlijk. Bij een verstopt filter blijft er mogelijk meer druk op staan daardoor dus korte pomptijd bij starten.
Ik ga nu filter even bekijken, gevonden.
vrg kees
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Hoe lang de pomp loopt bij het op contact zetten is niet drukgestuurd, maar de injectie-ECU bepaalt dit.
Er zit namelijk geen enkele druksensor in het brandstofsysteem.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Oke, dat zou goed kunnen.
Ik kreeg ook de tip van iemand dat de map sensor een oorzaak kan zijn, de pomp geeft zat, maar het benzinefilter heb ik nu los, ding is als net zo oud als de auto, nooit vernieuwd, vuile injectors kam.
Ik heb trouwens al best wel lang dat de auto met inhalen op de auteweg amper aan 130 komt, erg veel moeite ermee, en dat zou dus de mapsensor kunnen zijn, of filter, benzineschaarste.
Nieuwe apk zit er nu op, er was geen enkele opmerking behalve dat er toch weer verschil op remmen achter was dan.
Ga daar maandag mee verder.
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Controleer ook het slangetje naar de MAP-sensor.
Als die lekt werkt het ook niet zoals het hoort.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Na het vervangen van filter werkt alles naar behoren, geen enkel probleem en keuring was prima.
Ik heb wel een vraag, waar bouw je de nippel voor lpg in? niet om de auto er op te laten lopen maar
voor een lpg fles die ik af en toe moet vullen voor de kachel. Deze fles is een gekeurde voor lpg
en nieuw gekocht, wel zo veilig en is eigenlijk voor een camper maar toch, lekker warm zo,n straal
kachel.
dank alvast.
Gisteren weer na starten in de weinig tot geen vermogen modes weer. Ik kon amper wegkomen en liep ook duidelijk niet op alle cilinders, de zaak trilde.
Of dit nu save mode was weet ik niet.
Maar zoals de vorige keer, na afslaan opnieuw starten en alles deed het weer, heel effe pruttelen en toen was vermogen er weer en geen problemen meer.
Beste is laten uitlezen en of kastje kopen, wat net zo duur is.
IK weet zo niet de reden van deze noodloop waar het op lijkt.
Iemand ervaring? Ik heb trouwens ook soort van rammeltje als ik pas start,dit is niet motor of electra, maar ik vermoed een rubber in de motorophanging en wel de reactiestang als die er zit, rammeltje is met rustig of juist optrekken, niet met rijden, de motor ligt dwars dus er zit ergens een stang om de motorkanteling te belemmeren?
dank alvast