8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s 76-er Super, weer thuis en werk aan de winkel
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 maart 2022 04:03 PM
  [ # 106 ]

Dat is logisch. Raar dus dat het lampje wel gaat branden bij starten en daarna uit gaat of zwak gaat branden.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 maart 2022 04:04 PM
  [ # 107 ]

Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik de draad direct aan de massa leg. Dan zou het lampje voluit moeten gaan branden.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 maart 2022 04:57 PM
  [ # 108 ]
woutersmits schreef:

Dat is logisch. Raar dus dat het lampje wel gaat branden bij starten en daarna uit gaat of zwak gaat branden.

Dat is dus helemaal niet raar. Als de motor stilstaat is de oliedruk nul en bij het starten is de druk nog steeds te laag om het lampje uit te laten gaan. Voor de duidelijkheid: Als de oliedruk te laag is is de schakelaar gesloten en wordt de draad dus met massa verbonden. De andere kant van het lampje is met 12V verbonden en het gaat dus branden. Als de druk hoog genoeg is wordt ht contact verbroken en is er dus geen verbinding meer met massa.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 maart 2022 05:38 PM
  [ # 109 ]

Sorry, ik leg het niet goed uit. Met de draad los gaat het lampje branden als ik ga starten. En daarna gewoon uit/zwak branden.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 08 maart 2022 06:48 PM
  [ # 110 ]

Dan heb je het verkeerde contact denk ik..Laughing

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 08 maart 2022 06:53 PM
  [ # 111 ]

Tja, dat zou je denken. Toch zou het de goede moeten zijn volgens de beschrijving. Morgen maar eens verder koekeloeren.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 maart 2022 07:23 PM
  [ # 112 ]
cxj schreef:

Dan heb je het verkeerde contact denk ik..Laughing

Dat denk ik ook ja Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 maart 2022 07:48 AM
  [ # 113 ]

Dat zou inderdaad lachen zijn.
Maar eigenlijk kan ik toch niet misgrijpen? Er zit alleen een sensor voor het oliepijl (witte stekker) en voor de oliedruk. Het is geen turbo namelijk. Of heb ik het fout?
Lijkt me eerder dat er dan iets met de bedrading niet klopt.
Vanmiddag zet ik m even voor de deur dan ga ik het wat uitgebreider bekijken.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 maart 2022 08:51 AM
  [ # 114 ]

of hij ligt ergens kaal tegen de aarde en toen jij m lostrok was er volle sluiting!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 maart 2022 04:13 PM
  [ # 115 ]

Zou kunnen natuurlijk maar dan zou het lampje blijven branden als de motor loopt.
Maar vanmiddag even aan het testen en meten geweest. De drukmeter lijkt gewoon te werken, volle weerstand bijlopende motor en geen weerstand als deze niet draait.
Toen met een draadje de stekker van de sensor aan de massa gelegd. Geen olielampje. Maar wel het reservetanklampje dat gaat branden.
Dat tanklampje brandt echter niet voor het starten. Kan het zijn dat de + daar pas op komt als de motor loopt?
Verder, waar krijgt het lampje voor de olie dan z’n massa van?
Nou ja, genoeg om weer verder te zoeken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 maart 2022 05:41 PM
  [ # 116 ]

Wouter, ik heb de indruk dat je er niets van snapt. De sensor is geen meter, maar een schakelaar. Als de oliedruk te laag is is die schakelaar gesloten en dan wordt de draad, en dus één kant bvan het lampje, via de gesloten sensor met het motorblok, en dus de massa, verbonden. Zie mijn vorige opmerking op deze pagina.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 maart 2022 07:31 PM
  [ # 117 ]

Ik snap de werking van de drukschakelaar wel hoor. Motor draait, contact is verbroken (en dus 100procent weerstand zeg maar) motor staat stil, geen weerstand. (Lamp moet dus aan gaan). Kan natuurlijk ook met het lampje getest worden maar ik gebruikte de multimeter. Feit is dat de reservetank lamp gaat branden als ik de draad van de drukschakelaar direct aan de massa leg.
Ik weet echter niet hoe de reservetank lamp normaal geschakeld hoort te worden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 maart 2022 07:41 PM
  [ # 118 ]

Kortsluiting in de draadbundel van de klokkenwinkel of een gare massa. Dat zou ook nog kunnen. Komt wel voor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 09 maart 2022 07:49 PM
  [ # 119 ]

Moet zeggen dat ik de gare klokkenwinkel al vervangen had door een wat minder gare en deze ook voorzien heb van wat extra massa. Wellicht is het slim om een goed exemplaar te halen. Een jeager lijkt me degelijker dan een veglia.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 maart 2022 05:53 PM
  [ # 120 ]

Dat had je wel ff mogen melden, kan best zijn dat de bedrading anders is bij de diverse sets.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
8 van de 19
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook