Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
@witkop, heb jij toevallig het schema van de benzinepomp van de 25 GTI? Ik heb m’n haynes en vraagbaken achterin de andere CX liggen en die staat in Frankrijk..
Ik wil graag dit weekend eens zien of ik kan vinden wat er loos aan de voeding naar het relais toe.
edit, ik vond wel een oude post van Waterman met het schema van de 2400. Daar lijkt het alsof de + direct van de accu komt. Ik ga daar eerst eens al de contacten nakijken.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Net wat lopen nakijken. Als ik met de multimeter check of er verbinding is tussen accu en de dikke blauwe draad bij het relais dan krijg ik even verbinding (op de ‘piep’ stand van de multimeter) maar daarna verdwijnt dit. Ik ben benieuwd wat de route is van deze verbinding.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
woutersmits schreef:
edit, ik vond wel een oude post van Waterman met het schema van de 2400. Daar lijkt het alsof de + direct van de accu komt.
Op het bijbehorende elektrische schema lijkt de + via het contactslot te lopen. Kan dat kloppen of zie ik dat verkeerd?
Wellicht is er een relatie met het niet functioneren van de elektrische ramen. Die voeding wordt ook geschakeld via het contactslot.
Bijgaand schema van een 85 GTI met 2500 motor.
683 =benzine pomp
731 = injectie relais
142 = L-jetronic computer
Ik zou eens aan die 7 polige bruine steker gaan meten ( 7M: 7-polig Marron) die verbind de boom aan de injectoren met de hoofdkabelboom.
Het is normaal dat je benzinepomp niet aanblijft als je het contact aanzet: Dat is een ingebouwde beveiliging, als de motor niet loopt mag de pomp niet werken: Bij een ongeval oidpompt hij dan de tank niet leeg.
Stuur me maar een PM als je het complete schema wil in pdf
To err is human, not to err is divine.
De CX loopt.
Allereerst, had ik nog niet gemeld, was het rubber op de inlaatbuis voor 3/4 doorgescheurd. Daardoor geen onderdruk in het inlaatsysteem waardoor er diverse systemen niet geactiveerd worden.
Daarna uiteindelijk lopen op 2 cilinders.
Ik heb vandaag tochmaar de injectoren losgehaald en inderdaad nummer 1 en 4 reageerden niet op spanning.
Met uiterst weinig kracht kon ik de injectornaalden bewegen. Na montage sloeg de motor direct aan, op 4 pitten
@Andras bedankt voor de tip.De clipjes waren geseald en omdat dat aan de onderzijde zat zag ik niet hoe het zat. Maar het was inderdaad de gewone clip constructie.
@ Wouter Ik heb het schema van de 2500 uit 85. De brandstofpomp en andere zaken zijn wezenijk anders dan de 2400
Maar ik zie juist dat je al een aanbod hebt
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Klopt, al kan ik daaruit niet opmaken (zal aan mij liggen) wat de route is van die 12V.
En wat ik ook niet snap is waarom ik een paar seconden ‘verbinding’ heb naar het relais en dan niet meer.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
En nog een vraag, zou het kwaad kunnen om tijdelijk een nieuwe draad te leggen?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
De CX beweegt weer. Aan de hand van de schemas van Peter, dank nog, was af te leiden dat de + direct van de accu komt en een directe bypass naar het relais voor nu prima is.
De electrische ramen doen het ook weer. Dat zal met het poetsen van de zekeringhouders te maken hebben. Al bij al is het wel duidelijk dat alle elektrische verbindingen eens goed schoongemaakt moeten worden.
Het nieuwe relais zit er in en het oude gaat in het bakje met ‘spul ter reparatie onderweg’.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Nu het apparaat weer rijdt kan ik de winterbanden uitproberen die ik laatst op velg gekocht heb. Eens kijken of dat Alfa staal inderdaad past zoals hier meerdere mensen al ervaren hebben.
Niet dat ik er veel mee wil rijden deze winter, er moet namelijk ook aan geklust worden, maar in geval van nood wel.
Bovendien gaat ze misschien mee naar Frankrijk de eerste week van januari.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat past perfect, dat Alfa staal.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet alleen fysiek, ook bij het imago!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
De winterbanden zijn mooi in de stalling blijven liggen. Daar stond de CX ook veel te lang. Dus dit weekend de GS Pallas van Frank maar eens naar buiten gereden en de CX gepakt. De enorme plensbui vlak daarna zorgde ervoor dat het stof er mooi afgespoeld werd.
Turnhout by wout smitz, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Achterlicht links werkte niet. Er komt geen 12V aan bij de lamp. Ik zag dat deze direct gevoed wordt vanaf de voorkant, dus niet vanuit de rechterunit komt.
Ik heb wel in de schemas gekeken maar daar wordt me niet duidelijk waar deze draad uitkomt. Is dat direct in de schakelaar?
Verder moet hoognodig de voorkant afgesteld worden en ga ik de GTI bollen die er nu voorop zitten vervangen.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
heb je parkeerlichten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>