Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Die klem zou misschien kunnen.
De lekkage lijkt me daardoor niet te kunnen ontstaan. Het rubber zat niet lekker tussen cilinder en bol. Ik kan me voorstellen dat er na montage wat LHM tussen vanuit kwam en dat er geprobeerd is om de bol vaster te draaien toen cilinder met bol weer gemonteerd was in de auto. Daarbij zal de cilinder verdraaid zijn.
Ik kan me dit scenario echter niet voorstellen in combinatie met het garagebedrijf dat aan de auto gewerkt heeft.
Daaraan denkende, wellicht dat het bij de APK keuring gebeurd is die op het groot onderhoud volgde.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
F.SvM schreef:Je hebt de slangklem wie om de veer cilinder zit waarschijnlijk niet goed vast gehad.
Dit verklaard de lekkage en de geknikte leiding.VgF
Heb jij misschien een tool om de leiding te fixen? Dan kan ik dat vrijdag meteen in orde maken.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ga effe vragen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Het antwoord was ja!
Vanmiddag heeft Frank een stukje gelast in de wielkast en hebben we de geknikte leiding vernieuwd.
Als kers op de taart nog even de rijhoogte voor gefinetuned.
Merci bien Frank!
2 jaarlijks onderhoud by wout smitz, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Twas weer gezellig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Da was het!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ondertussen staat la CX bij de APK. Toch nog wel wat dingen. 1 ashoes stuk maar dat hadden we al gezien. De andere bleek ook fragiel. Vreemd, 2 jaar geleden zijn er 2 nieuwe op gekomen van CX basis als ik me goed herinner.
Ik probeer altijd NOS ashoezen te kopen en te monteren, die blijven significant langer heel dan aftermarket exemplaren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik zal mijn ogen openhouden voor nos exemplaren. Er worden nu SKF hoezen gemonteerd.
Verder was er ook een fuseekogel met teveel speling.
Wat betreft het veergedrag, ze zeggen dat hij achter nu eigenlijk te laag staat. En dat de banden best wel stug zijn. Ze gaan ook best snel gillen in bochten merk ik.
Daarnaast zouden theoretisch de nieuwe bollen niet goed kunnen zijn. Het voelt ook wel een beetje alsof ik met niet voldoende gevulde bollen rij. Dus ook de bollen nog even testen.
Qua banden ga ik de alfawielen met winterbanden eens monteren. Kijken of dat verschil maakt.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe oud zijn je banden, DOT code?
Toen ik mijn DS kocht zaten er relatief oude XAS banden onder. Deze gilde ook nogal snel, soms al op langzame snelheid.
Al vrij snel vervangen door 4 nieuwe XVS banden, daar krijg je dan echt een compleet andere auto voor terug.
Geen gegil meer, maar ook veel stiller in het algemeen. Veel strakker weggedrag op alle vlakken, maar ook een comfortabele auto.
Bij mijn CX ben ik van TRX banden overgegaan naar 16” moderne banden. Ook daar groot verschil, stiller en strakker weggedrag.
Oftewel banden kunnen een auto echt maken of kraken.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
De banden zijn moderne niet dure banden van een aantal jaren oud. Door de vorige eigenaar gemonteerd. Ik zie ze vaker op cxxen. Ik za eens kijken hoe oud ze precies zijn.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik reed op mijn CX met alfa staal in 15 inch, dat was al een hele verbetering ten opzichte van de originele 14 inch banden.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Terug van de APK. De enige echte opmerking die Nard had ging over de banden. asap vervangen en echt rubber er onder leggen. Nou, dat gaan we eens testen met de winterwielen die ik heb liggen.
De vering achter was wat hoger gezet. Dat is ook meteen merkbaar in prettiger veergedrag vanaf de achterzijde.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
graddus schreef:Ik reed op mijn CX met alfa staal in 15 inch, dat was al een hele verbetering ten opzichte van de originele 14 inch banden.
Hm, ja, maar mijn andere CX met 14” en Hankooks (geloof ik) heeft wel een prima veergedrag.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is natuurlijk ook maar net wat je vergelijkt.
Ga je van versleten 14” banden naar 15” nieuw, ja dan zal het beter rijden.
Zoek je beter wegligging in de bochten zal 15” een voordeel geven, zoek je meer comfort dan zal 14” waarschijnlijk winnen.
Winterbanden rijden weer heel anders dan zomerbanden. Zeker met warm weer rijdt een winterband voor geen meter.
Wat je zo te horen wil in jouw geval is een goede kwaliteit 14”, echter die zijn op tegenwoordig erg beperkt beschikbaar in de maat die onder een oud type CX hoort.