4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
wtr’s 76-er Super, weer thuis en werk aan de winkel
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 september 2021 11:08 AM
  [ # 46 ]

Vandaag begonnen met de kleppen en moffen. Ik vindt de inlaten nogal vettig van binnen. Hoort dat zo? De moffen zijn echt wel versleten. Nieuwe siliconen moffen liggen klaar.

Maintenance by wout smitz, on Flickr

Maintenance by wout smitz, on Flickr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 september 2021 11:17 AM
  [ # 47 ]

Een beetje vettig is nog wel ok, dat komt door de carterventilatie. Zeiknat moet het niet zijn, dan heb je een ander probleem..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 september 2021 11:36 AM
  [ # 48 ]

Zeiknat als in ‘de olie druipt er uit’? Dat is niet het geval.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 september 2021 06:09 PM
  [ # 49 ]

Ik weet niet of ver verschillende moffen zijn, maar ik heb het idee dat dit niet de originele zijn.
Bij mij zit er in elk geval een structuur in de moffen.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 27 september 2021 09:15 PM
  [ # 50 ]

Ze lijken wel origineel. En ook wel 35 jaar oud. Binnenin zit een rand van 1 cm breed.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 september 2021 04:41 PM
  [ # 51 ]

Vandaag heb ik het spul weer in elkaar gezet. Nieuwe bougies, kleppen gesteld op 0,15 en 0,20. Nieuwe moffen er op.
De auto startte toen meteen maar het onrustig lopen is er helaas nog steeds.
Bovendien, op temperatuur blijft hij niet stationair lopen.
Even uitzoeken waar en hoe ik dat kan afstellen.
Daarna bobines en kabels wisselen en kijken wat dat doet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 september 2021 05:51 PM
  [ # 52 ]

Stationair toerental stel je af met de stelschroef helemaal links op je laatste foto.
Vlakbij de 4de injector.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 oktober 2021 10:53 AM
  [ # 53 ]

Thanks, dat bleek wel heel gemakkelijk..

Ondertussen het andere interieur er in gezet. De herbeklede stoelen blijken gewoon veel dunner dan de originele.
Wel handig als je niet in een CX past ivm je lengte. Daar heb ik geen last van dus gewoon lekker dikke stoelen er in.
Andere stoelen en bank by wout smitz, on Flickr

Andere stoelen en bank by wout smitz, on Flickr

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 oktober 2021 02:53 PM
  [ # 54 ]

Ik was ook iets te snel met test rijden

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 oktober 2021 08:34 AM
  [ # 55 ]

Goed, het merendeel van de op de telefoon getypte tekst is weggevallen zie ik.
Ik was te snel met het testritje. De carterontluchting zat nog niet vat en de moffen had ik met de hand vastgezet. Ik dacht dat dat voldoende zou zijn maar een rondje met de ratel slangklemen aandraaien heeft wel geholpen. Het rijdt nu al heel wat fatsoenlijker.
Ondertussen zijn de nieuwe bobines binnen.
Eens kijken of ik die voor of na de APK er in ga klussen. Eerst maar even wat handremkabels opleuken en misschien, als het weer ok wordt, de ashoezen vervangen. Anders mogen Job en Leontien dat doen. Ik had mezelf eigenlijk beloofd om niet meer op mijn rug in het grind onder een auto te gaan lopen prutsen namelijk.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 oktober 2021 04:39 PM
  [ # 56 ]
woutersmits schreef:

Ik had mezelf eigenlijk beloofd om niet meer op mijn rug in het grind onder een auto te gaan lopen prutsen namelijk.

Dan wordt het tijd om het grind te vervangen door iets anders als je een CX heb gekocht Laughing

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 oktober 2021 05:53 PM
  [ # 57 ]
Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 oktober 2021 06:39 PM
  [ # 58 ]

Vreemd, wederom een leeg bericht nadat ik een bericht op de telefoon typ en plaats.
Enfin, aan het eind van de maand is de garage weer leeg en kan ik het binnen doen. Op een vloer met vloerverwarming.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 10 oktober 2021 09:58 AM
  [ # 59 ]

Gisteren was het mooi weer dus ik kon even onder de motorkap. De nieuwe bobines waren binnengekomen afgelopen week.

Zaterdag klusje by wout smitz, on Flickr

Zaterdag klusje by wout smitz, on Flickr

Hoewel de slangen vernieuwd zouden zijn blijkt dit toch niet voor 100 procent zo te wezen..

Minder leuk by wout smitz, on Flickr

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 oktober 2021 10:20 AM
  [ # 60 ]

Die slangen zijn idd helemaal op. Ongelofelijk. En die bobinesteun moet je echt even opnieuw laten lassen door iemand die het wel snapt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 19
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook