Een tijdelijke storing -> kan dus ook zijn dat de storing opgewekt wordt in 0,5s, daarna alles werkt, maar dan zit je met een gelogde storing uiteraard. Als ze voor de rest goed rijdt mag een dame van 18j mag al eens wat kuren hebben
Je hebt alle stekkers al eens met contactspray behandeld?
—
Citroen C5 2.0i
Lexia
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je het hele drama wil zien:
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=22525
Zo,n ding moet het gewoon doen. Mijn 48 jr oude DS doet het ook gewoon en de 36 jaar oude diesel in mijn boot ook
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3438
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ettore Bugattie zei het al: Als je denkt dat er iets mis is met de carburatie, moet je de ontsteking nakijken.
De twee eerste ingrepen die ik deed waren het vervangen van de keurig uitziende bougies door nieuwe (type volgens het boekje).
En ook een nieuwe bobine. Hielp niets.
Een vriend van mij houdt zich bezig met het tunen van rallye auto’s. Hij zei: stop er nu eens echte bougies in: LPG Silverline van NGK.
Tot mijn stomme verbazing komt er nu zeker 20 PK meer uit die motor en de storingen zijn weg.
Het blijft uiteraard raadselachtig waarom het ding het niet goed deed met de voorgeschreven bougies.
Alle overige investeringen (of “onderhoudskosten”) waren helaas zonder enig effect.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat NGK goede bougies maakt is mij inmiddels ook duidelijk geworden. Afgelopen zomer op aanraden van een specialist bougies van NGK in mijn Duitse 16 Klepper geschroefd en precies zoals bovenstaande: meer power, lager verbruik en veel mooier lopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste