De remblokken van de Xantia moeten vervangen worden, nu heb ik zelf een goede ervaring met remblokken van wat zachter materiaal. Het verschil met remblokken met een wat harder materiaal is groot.
Heeft iemand ervaring en weet welk merk(en of type) remblokken van een wat zachter materiaal is?
Juriaan
DS & Xantia break excl lpg 2.0
op mijn xantia zitten nu vóór TRW blokken op bosch schijven. remt goed, slijt weinig , trilt en piept nooit.
heb zelfs onlangs vanwege een dichtgeslibde remslang met een vastzittende klauw gereden, maar de blokken geven geen krimp. de vorige set was bosch/bosch. die hebben er 180dkm opgezeten, ook geen enkel probleem.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij mijn 1.8i 16v heb ik enkele jaren terug de 283mm schijven en klauwen gemonteerd ipv de standaard 266mm schijven.
De schijven zijn van Atec Germany en de blokken van Tomex, en dat remt geweldig.
Voordien met de 266mm schijven heb ik wel 3x de schijven moeten vervangen omdat ze steeds na enkele 1000km begonnen te trillen, nu geen enkel probleem meer.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik heb zelf een voorkeur voor Ferodo, die zijn inderdaad wat zachter en remmen fijn.
nouja, ik had eigenlijk geen voorkeur, er lag toen bosch/bosch in het magazijn, en nu lag er bosch/ate, dus dat is het geworden, remt prima zonder trillen rammelen of andere narigheid. ik hoor weleens klachten, maar ik ben er goed mee. ferodo kan idd iets zachter zijn, vroeger hadden we veel textar, remde mooi zachtjes zonder trillen enz, maar op een gs waren ze zo op.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud