1 van de 2
 1 2 Volgende > 

V-Power engine killer diesel???
Weefje
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246

Gepost: 14 november 2004 10:24 AM

Helaas, mij ZX is niet meer.. Wervelkamer er uitgedonderd. Deze heeft flink wat schade aan de motor veroorzaakt!

Mijn enthousiasme over V-Power diesel is inmiddels wel wat getemperd.  Confused

Stelling: het ultra-moderne V-Power dieselspul heeft de oude 1.9D de das omgedaan…

Ben benieuwd naar de reactie…

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 november 2004 10:54 AM
  [ # 1 ]

Zou best kunnen, ik ben net als de garage waar we zijn geweest niet echt onder de indruk van V-power Diesel. Ik vind het niets anders dan een mix van gewone Diesel en synthetische diesel (gemaakt van aardgas).

Profiel  

NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

Gepost: 19 november 2004 04:19 PM
  [ # 2 ]

Ik heb v power benzine in me bix gegooid!
Kan geen enkel positief puntje noemen qua verbetering!
Hij rijdt hetzelfde als met gewone benzine,
Oja 1 verschil was er wel:
‘t bedrag dat die aangaf toen de pomp afsloeg!
Oei…

Mvg joost

Profiel  

RitjeC3
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99

Gepost: 19 november 2004 08:45 PM
  [ # 3 ]

Bij m’n vorige auto (diesel) zelfs al problemen met de BP “clean-diesel.”
Gewoon lekker goedkope/vuile diesel tanken bij b.v. makro loste alle problemen op.

Rittensport is een prachtige hobby.

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 november 2004 01:44 PM
  [ # 4 ]

Gewoon lekker goedkope/vuile diesel tanken bij b.v. makro loste alle problemen op.

Een goed plan. Ga ik bij mijn volgende diesel ook maar doen. Als een motor bijna drie ton op goedkope diesel loopt, kan volgens mij V-Power de boel naar de knoppen helpen…

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 22 november 2004 01:45 PM
  [ # 5 ]

Nou ik hou het lekker bij pleuro 95, daar heeft die auto al 14 jaar op gereden. T lijkt me dan niet echt verstandig om ineens andere benzine erin te gaan smijten…...

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 22 november 2004 02:21 PM
  [ # 6 ]

Ik tank ook altijd maar gewoon Euro 95 ongelood want die V-power kost je alleen maar een hoop geld en hij gaat er alleen maar slechter op lopen.
Ik tank wel heel af en toe Euro 98.
Ik denk dat de V-power alleen voor jonge auto’s zin heeft.
Ik ben van mening dat de oudere auto’s er niet goed tegen kunnen, aangezien het octaangehalte een stuk lager is en daardoor een veel mindere smering heeft. Het benzinegehalte is wel hoger wat uiteraard de prestaties kan verbeteren, maar ik vind (persoonlijke mening) dat je dat een oudere auto niet aan kunt doen.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 22 november 2004 05:19 PM
  [ # 7 ]

Volgens Shell zitten er stoffen in die helpen om de aangekoekte reste van de verbranding los te weken. Misschien dat als je dit bij een oude diesel doet je idd het materiaal kan aantasten…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Weefje
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 november 2004 05:25 PM
  [ # 8 ]

aangekoekte reste van de verbranding los te weken.

Daarom is, denk ik, mijn ZX overleden..

Er moet ergens een stukje vuil tussen de cilinderwand zijn blijven plakken waardoor die is gaan “vreten”. Een cilinderwand was enorm ruw/berkrast.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 november 2004 10:36 PM
  [ # 9 ]
WYD schreef:

Ik tank ook altijd maar gewoon Euro 95 ongelood want die V-power kost je alleen maar een hoop geld en hij gaat er alleen maar slechter op lopen.
Ik tank wel heel af en toe Euro 98.
Ik denk dat de V-power alleen voor jonge auto’s zin heeft.
Ik ben van mening dat de oudere auto’s er niet goed tegen kunnen, aangezien het octaangehalte een stuk lager is en daardoor een veel mindere smering heeft. Het benzinegehalte is wel hoger wat uiteraard de prestaties kan verbeteren, maar ik vind (persoonlijke mening) dat je dat een oudere auto niet aan kunt doen.

Je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel zit??

V-power heeft in NL gewoon oktaangetal 95. Dus net als EURO 95. In benzine zit geen oktaan, maar je moet het oktaalGETAL zien als een karakterisatie van de benzine.

benzine met oktaangetal 100 reageert net als een laboratoriummengsel met 100 % iso octaan (2,2,3 trimethylpentaan) en 0 % pentaan.

benzine met oktaangetal 95 reageert net als een mengsel van 95 %  iso octaan (2,2,3 trimethylpentaan) en 5 % pentaan.

Dit zegt wat over de klopvastheid van de benzine. Hoe klopvaster de benzine, hoe minder snel ze spontaan onbrandt.

Oktaangetal heeft niks met smering te maken. Waarschijnlijk verwar je de werking van gelode superpuls met oktaangetal. Oude gelode normale benzine (wie kent dat nog uit de jaren 80) smeert de kleppen net zo goed maar had slecht oktaangetal 91.

Trouwens, de stelling had betrekking op v-power diesel.

Mijn reacties op de stelling:

Bullshit.

Beroerd dat die wervelkamer eraan is gegaan, maar ik denk echt niet dat het met die v-power diesel te maken heeft gehad.

Als je wervelkamer een zwak punt heeft gaat die er na verloop van tijd gewoon aan. Het is helaas een bekend gegeven dat ALS deze motoren kapot gaan (wat echt niet vaak gebeurt) de kans het grootst is dat het komt door een kapotte distributieriem. Daarna komen gebroken kleppen of kapotte wervelkamers. Daarmee is niet gezegd dat het vaak voorkomt, maar als je kijkt naar gevallen waar het misging dan komt de kapotte wervelkamer relatief vaak voor.

Stel dat je zou redeneren dat v-power diesel een iets pittiger verbranding oplevert en dat het daardoor zou kunnen komen dan redenereer ik vervolgens dat het met normale diesel ook wel was gebeurd, als het er uberhaupt al mee te maken heeft gehad.

Het is zuur dat het gebeurd is en de kans dat het gebeurt is klein, maar je kan het denk ik niet op v-power schuiven.

Groet,
Marten

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 november 2004 12:34 AM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

V-power heeft in NL gewoon oktaangetal 95. Dus net als EURO 95. In benzine zit geen oktaan, maar je moet het oktaalGETAL zien als een karakterisatie van de benzine.

Hoe zit het dan met het verhaal dat ze bij de Shell zeggen dat V-power Benzine een octaan gehalte van 97 heeft en daarom ook geschikt is voor auto die Euro98 moeten tanken Confused:

In Duitsland was een V-power achtige benzine al langer verkrijgbaar (ben de naam vergeten), met een octaan gehalte van 100 Shocked Confused:

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 23 november 2004 12:42 AM
  [ # 11 ]

Shell gebruikt spreektaal. Iedereen zegt dat het een octaangehalte is, maar het is dus een aanduiding.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 23 november 2004 12:43 AM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Hoe zit het dan met het verhaal dat ze bij de Shell zeggen dat V-power Benzine een octaan gehalte van 97 heeft en daarom ook geschikt is voor auto die Euro98 moeten tanken Confused:

In Duitsland was een V-power achtige benzine al langer verkrijgbaar (ben de naam vergeten), met een octaan gehalte van 100 Shocked Confused:

Van de shell site :

Shell schreef:

Het alternatief voor Euro 95

Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power.

Het is dus niet geschikt (zelfs niet volgens hunzelf) voor motoren die oktaangetal 98 nodig hebben.

JA, in Duitsland is het oktaan getal van v-power 100 (heb ik mij laten vertellen). Daar heb je nog eens wat aan, mits je motormanagement een pingelsensor heeft om te detecteren dat ie ineens een stuk minder snel pingelt (vooral leuk met een benzine turbo).

Groet,
MArten

Edit by Lelijke Eend: quote aangepast

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 november 2004 04:08 AM
  [ # 13 ]

Hoe dan ook, ik heb gemerkt dat met V-power de motor wat stiller loopt, snellere acceleratie of een lager brandstofverbruik is mij niet opgevallen.
Wel daalt het saldo op mijn bank sneller als ik een maandje V-power heb getankt, dat was dus afgelopen maand. Was een leuk experiment geweest, maar nu tank ik gewoon weer lekker de goedkope Euro95 bij de Makro of de onbemande Total.

PS: Ik heb eerder op dit forum geroepen dat ik geen verschil merkte met V-power en dat de auto zelfs slechter liep op deze brandstof. Dat was toen ik de auto pas had en er wat problemen mee waren, o.a. lekke kop, slechte bougies, etc etc.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 23 november 2004 10:53 AM
  [ # 14 ]

Bedoel maar…... die rommel sloopt wel je auto Sad V-Power = Verkl*te Power

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 november 2004 11:45 AM
  [ # 15 ]
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Van de shell site :

Shell schreef:

Het alternatief voor Euro 95

Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die op Euro 95 benzine rijden. De leeftijd van uw auto speelt hierbij geen enkele rol. U hoeft uw tank zelfs niet eerst leeg te rijden. Stap dus direct over naar Shell V-Power.

Het is dus niet geschikt (zelfs niet volgens hunzelf) voor motoren die oktaangetal 98 nodig hebben.

JA, in Duitsland is het oktaan getal van v-power 100 (heb ik mij laten vertellen). Daar heb je nog eens wat aan, mits je motormanagement een pingelsensor heeft om te detecteren dat ie ineens een stuk minder snel pingelt (vooral leuk met een benzine turbo).

Groet,
MArten

Edit by Lelijke Eend: quote aangepast

Ik heb overigens een persbericht gezien waaruit bleek dat ze super 98 niet meer gingen aanbieden omdat V-Power prima was voor alle autos die op super rijden. Kan het bericht nu natuurlijk weer niet vinden, maar ik geloof dat het wel degelijk de bedoeling is om V-Power aan te gaan bieden in plaats van Super 98.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook