Diravi in-uitbouwen
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 november 2021 04:29 PM

Hallo,

Wie weet er nog een specialist die in staat is een Diravi van een 24-klepper ( 1992) uit en in te bouwen, en dan bij voorkeur zonder de motor er uit te halen ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 08 november 2021 05:05 AM
  [ # 1 ]

Uit- en inbouwen kan toch elke monteur met autokennis, goed gereedschap en een garage? Daar heb je geen specialist voor nodig.
Of wil je nog wat anders gedaan hebben?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2021 06:27 AM
  [ # 2 ]

Volgens mij moet je naar Brian van Eenennaam. Die doet veel diravi revisies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 08 november 2021 08:02 AM
  [ # 3 ]

Brian is dan inderdaad denk ik degene met de meeste kennis.

Diravi eruit halen zonder motoruitbouw kan theoretisch wel. Het is de vraag of je dat wilt. Het voorsubframe moet dan aan de achterzijde wat zakken. Er komt dan flink wat spanning op allerlei leidingen en kabels. Ik meen mij te herinneren dat Brian dat ook liever niet doet. Maar goed, dat moet je hem zelf maar even vragen.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane

Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)

 

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 november 2021 05:49 PM
  [ # 4 ]
wimb schreef:

Uit- en inbouwen kan toch elke monteur met autokennis, goed gereedschap en een garage? Daar heb je geen specialist voor nodig.
Of wil je nog wat anders gedaan hebben?

Een DIRAVI uit een V6 halen is heel wat anders dan een gewoon stuurhuis in een viercilinder !!

Walter

 

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 november 2021 08:34 AM
  [ # 5 ]

Waarom moet dat ding er uit? Waarschijnlijk omdat hij lekt?

Van der Laan had een revisiemethode, waarbij de seals via de buitenzijde werden vervangen, dus met het stuurhuis op zijn plek.

Ik heb een keer zo’n diravi uit elkaar gehaald. De cilinderstang is van staal met een hardchroomlaag. Die chroomlaag slijt er af.
Als je dan seals vervangt heb je vrij snel weer lekkage.

Zelfs met de motor er uit is het uitnemen en terugplaatsen van een diravi een rotklus.
Het uitbouwen en terugplaatsen van een motor is toch een simpele (routine-) klus?
Ik maakte altijd een lijstje met systemen: Aandrijving, water, hydrauliek, draadbundels, uitlaat, airco, etc. En dan maar afvinken.
Ik deed een V6 in een dag.

Als het inderdaad om lekkage gaat zou mijn route zijn: Een stuurhuis scoren, dat geheel uiteennemen en restaureren en dan omruilen tegen het oude systeem.

Uitbesteden aan Brian kan uiteraard ook, kwestie van geld.

ps Is dat de Brian die bij ooit GJO werkte? Waar zit hij nu?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 12 november 2021 05:56 AM
  [ # 6 ]

Nee, hij is de Brian die bij G&G werkte.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook