Ja, de klep beweegt dan mee, heb aan de bestuurderskant ook de afdekkap los gehaald, daar loopt de alu buis.
motor loopt nu en ga zo checken of die warm wordt
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Normaal zal die altijd warm worden, onafhankelijk van de stand van de temperatuurknop.
Dit omdat de interieurlucht langs dan wel door de kachelradiateur wordt geleid.
Wordt de aanvoer niet warm, dan is er geen doorstroming.
Mogelijke oorzaken:
. toch lucht in dit deel
. kachelradiateur inwendig verstopt
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Zal alles nog een keer ontluchten en den evt de verstopping proberen te vinden.
Bedankt voor de hulp
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het ontluchtingspunt van het kachelcircuit zit onder de kap, vlak voor de doorgang van het schutbord, op 1 van beide slangen.
Bekend?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
yesss, bekend.
Is iemand in het bezit of bekend met een site waar ik een schema kan vinden voor het demonteren van het dashboard.
Veel kunststof en dus breekbaar, niet de bedoeling dat ik ga slopen
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat is de reden dat je het dashboard wilt demonteren?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Om de kachelradiator te demonteren, dus schoonmaken of evt vervangen
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Naar mijn idee hoeft daar het dashboard er niet voor uit.
De kachelradiateur is als een soort laatje aan de linkerzijde van het kachelhuis eruit te trekken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
okido, weet ik voldoende
Ben je er zeker van dat je ‘m op de juiste wijze ontlucht hebt?
Morgen kan ik kijken hoe die procedure in elkaar zit.
Als dat het geval is, zou ik beginnen met doorspoelen van de kachel vanuit de motorruimte.
Dan kun je ook zien of het probleem inderdaad dáár zit.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Inmiddels heb ik het document gevonden waarin beschreven staat hoe je moet ontluchten.
Daaruit maak ik op dat je dit niet kunt zonder speciaal gereedschap, er is een zekere overdruk nodig om de kachelradiateur te ontluchten.
Het zou dan ook kunnen zijn dat dit tot nu toe niet goed gebeurd is en dat daarom de kachel niet goed warm wordt.
Desgewenst stuur ik je het betreffende document, geef dan even je mailadres via een PB.
En ik heb ook de uitvoerige beschrijving gevonden mbt het eventueel verwijderen/aanbrengen van die kachelradiateur.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor