C25-1989 Zelfbouwcamper ( speciale uitvoering dubbel as )
Betreft : Dieselmotor 2500 Diesel /Turbo diesel Cx en ( C25-1982-1994 )
Ik heb onlangs de cylinderkoppakking van mijn C25 motor vervangen , maar zit daar met een dilemma .Iedere vakman in de automechanica waar ik de vraag aan stel, beweert pertinent dat de klepspeling van uitlaatkleppen steeds groter moet zijn dan deze van de inlaatkleppen, dit omdat de uitlaatkleppen aan hogere temperaturen zijn blootgesteld dan inlaatkleppen.
In alle technische handboeken (Duits, Engels en frans) kom ik dezelfde (foutieve ??) gegevens tegen: Benzinemotoren in : 0,10 -Uit 0,30 ( Ok ) 1,9 L Dieselmotoren in : 0,15-Uit 0,30 (Ok)2,5L diesel en turbo diesel motoren in:0,30- Uit : 0,20 (??) Is daar een reden voor ? of gaat het hier om drukfouten ? Misschien moet men ervan uitgaan dat in alle handboeken uit dezelfde bron wordt geput, en daardoor de fout zich overal voordoet? Of zijn deze cijfers exact? Zijn er nog leden die zich hierbij vragen gesteld hebben? En hoe hebben zij hun afstelling gedaan?
Bedankt voor reacties
Willbell
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
willbell schreef:2,5L diesel en turbo diesel motoren in:0,30- Uit : 0,20
Voor dit blok is dat correct, zie 2de plaatje in deze post.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1655394/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986