4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Smalspoor GTI 1981, van iemand van hier geweest?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2021 08:38 PM
  [ # 46 ]
Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 18 december 2021 10:44 PM
  [ # 47 ]

tx.

Ik had het idee dat de snelheidsmeter ook iets achter bleef.
ia dat dezelfde kabel of heeft dat niets ermee te maken?

Is het trouwens gemakkelijk om het instrumentenpaneel uit te bouwen voor dat lampje voor de tellers?
Ik zag in het werkplaatshandboek dat het lampje bovenop zit.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 05:44 AM
  [ # 48 ]

Op de bak zit een splitter.
Elk type bak heeft zijn eigen type splitter.
Vanaf de splitter gaan 2 kabels weg, 1 naar het instrumentenpaneel en 1 naar de centrifugaalregelaar van de Diravi, die zorgt voor demping van de bekrachtiging bij toenemende snelheid.
Vanwege de bakwissel heb je mogelijk niet de juiste combi.
En als de kabel naar de regelaar stuk is heb je op snelheid net zo veel bekrachtiging als stilstaand.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 07:14 AM
  [ # 49 ]

Ik denk dat het het makkelijkste is om de kabel aan de kant van de centrifugaalregelaar los te halen en kijken of de kabel draait.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 03:23 PM
  [ # 50 ]

net ff gekeken.
van bovenaf niets te zien.
Moet ik het reservewiel eruit halen om die te vinden?


Ik heb trouwens een nog dommere vraag: zijn de enige zekeringen in de ‘81 CX dat kastje tegen de LHM reservoir aan?
zitten 6 van van die glasachtige oude zekeringen in.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 03:46 PM
  [ # 51 ]

Yep. Antwoord op jouw 1ste vraag.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 05:05 PM
  [ # 52 ]

Onder het reservewiel zit een witte bol. De Diravi kabel wordt met een borgklemmetje vast gehouden als ik het goed herinneren. Die kan je dan los halen, het einde van de kabel heeft ene platte kant dus je kan makkelijk zien of deze draait.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 05:20 PM
  [ # 53 ]

Om dat bij een stilstaande auto kunnen zien draaien moet je wel een voorwiel opkrikken en de motor laten draaien met de bak in 1.
Anders zie je niets.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 06:06 PM
  [ # 54 ]

alright…hmm dat wordt lastig zonder hulpmiddelen.
daarvoor moet ik ff naar garage, dat zij dat voor me bekijken.
maar bedankt voor jullie advies!!

Nog een vraag.
Op het stickertje en in het boekje staat dat de bandenspaiing voor 2.1 Bar en achter 2.2 Bar moet zijn.
Ik vind dat gek omdat de gewichtverdeling van een CX 70% voor 30% achter is.
Zouden de voorbanden niet veel harden opgepompt moeten worden, bijvoorbeeld 2.4 Bar?

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 06:18 PM
  [ # 55 ]

Hierbij een plaatje van de 6 zekeringen (met het kapje eraf).
is deze het?

Afbeelding Bijlagen
zekeringen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 06:26 PM
  [ # 56 ]
guznax schreef:

alright…hmm dat wordt lastig zonder hulpmiddelen.
daarvoor moet ik ff naar garage, dat zij dat voor me bekijken.
maar bedankt voor jullie advies!!

Je zou hem in de versnelling kunnen proberen te duwen Wink

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 06:32 PM
  [ # 57 ]

oh ja da’s waar ook.
ga ik proberen zodra ik weer tijd heb Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9429
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 december 2021 06:35 PM
  [ # 58 ]

Dan even de bougies eruit, duwen met compressie is wat lastig.

Of zonder bougies en opgekrikt voorwiel even dat wiel draaien, uiteraard de bak in 1.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 19 december 2021 07:25 PM
  [ # 59 ]

Dank je wel Rene en Arjan!

ik doe alles aan mijn motor zelf (oude Guzzi), maar voor sleutelen aan een auto moet ik toch wat handigheidjes aanleren merk ik Shocked
Zodra ik tijd heb, ga ik ermee aan de gang (auto staat in oldtimer stalling) smirk

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 december 2021 07:55 PM
  [ # 60 ]
guznax schreef:

Hoi,

Gisteren heb ik bij Damwoude deze Smalspoor GTI gekocht.
Ik ben blij als een kind ermee. Leuk aan dit bouwjaar is dat deze de zwarte c-stijl gecombineerd met de smalspoor heeft.

Deze is recent gerestaureerd. is behoorlijk aangepakt. Chassis van body gescheiden. Alle hydrauliek leidingen zijn nieuw.
Ik heb alleen heel weinig gegevens over de restauratie behalve een paar foto’s.
Is deze CX van iemand van hier geweest die me meer kan vertellen? je kan me een PM sturen.

groeten,

Xander

En dan nu al van deze problemen.
Laat de garage ze oplossing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook