Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
...gaaf,......en toen schoot me te binnen dat we hier ook een Volvo specialist hebben, misschien heb je ooit wat aan….
Begin jaren 80 had ik een 164, ook een blauwe, met lederen bekleding, fijne auto.
Zuinig op zijn, ze zijn zeldzaam geworden.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nordicar is een bekende, daar heb ik voor m’n vorige volvo, een 740, ook onderdelen gehaald. Prima gasten.
Dat een mooie 164 zeldzaam is geworden werd me inderdaad duidelijk. Ik heb echt hoofdzakelijk afgeleefde auto’s voorbij zien komen. Op gas naar de hel gereden..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10305
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi ding! Met zo’n echte jaren 60 snelheidsmeter.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Gefeliciteerd, wat een mooie! Ik kan ook instaan voor Nordicar, mijn familie komt er al jaaaaren en altijd goed.
Totaal aantal Berichten: 6149
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gelukkig heeft ‘ie zelfkennis
Heel veel plezier ermee, dit zijn fantastische wagens.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wat een gave vintage versterker, hoeveel watt geeft hij
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat was het eerste waar ik aan moest denken toen ik het licht van die meter zag in het donker.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het eerste doosje nieuwe onderdelen is aangekomen. Waar mogelijk koop ik origineel of merkspul.
Maar wat ik van de kwaliteit van de draagarmrubbers/bussen moet vinden weet ik nog niet. Het ziet er niet heel duurzaam uit…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Is er uberhaupt wel een fabrikant bekend van die bussen of is het hakkietakienoname?
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er staat made in Sweden op en het komt van “professional parts”...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Bij twijfel kun je voor goed werk bij Van Willigen Rubbertechniek terecht
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
waterman schreef:Er staat made in Sweden op en het komt van “professional parts”...
Voorheen heette dat Scantech, ook wel Scanpech genoemd. Is niet per definitie slecht, het is een kwestie van geluk hebben wat er in de doos zit. (Inkooporganisatie)
Het is trial&error; met onderdelen voor oude auto’s,dat herken je vast wel. Ook bij Volvo. Wat ik probeer te doen is inkoop/ompakkers te mijden en zoveel mogelijk van OEM fabrikanten te kopen wanneer origineel niet verkrijgbaar is. Zelf kijk ik altijd eerst bij GCP, dan bij Skandix en daarna bij Estate services. Als ik dan geen goede OEM productie vind dan grijp ik naar aftermarket. Ben met onze 240 net wat te vaak erin getuind.
Ophangrubbers zijn meestal wel ok trouwens. De meeste motor-elektronica ook wel.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ha, een feest der herkenning! Scanpech-meuk ken ik uit de tijd dat we zonodig Saab moesten rijden. Zowel de Saab als de spullen van Scantech waren idd vaak stuk.
Ik koop zoveel mogelijk OEM of NOS en net als jij pas als echt niet anders kan spullen van een of ander namaakmerk. Soms ontkom je er niet aan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na m’n werk heb nog even een momentje voor mezelf gehad, dus beuntijd. De contactpunten waren redelijk ingebrand en de condensator was zo oud als de weg naar Rome. Nieuw dus want ik moet geen gedoe. Punten en condensator van Bosch, tzt zet ik er een transistorkitje van Velleman in en komt de condensator alsnog te vervallen.
Daarna de ontsteking goed afgesteld en de klepspeling gecondoleerd, die was prima in orde.
Door naar de carburateurs, in dit geval zitten er twee stromberg 175 CD 2SE carburateurs op de B30A motor. Die strombergs hebben de naam “moeilijk” te zijn, maar met wat goed leeswerk kom je snel achter de werking en is er goed aan en mee te werken. Tijdens het afstellen bleek dat het lastig was om een 100% goede stationairloop te krijgen. Wat zoekterm wijst uit dat het komt omdat de voorste carburateur een heel klein beetje valse lucht zuigt. Eerste verdacht is dan de bypass valve. Die pak je er zo af. Doet ie het niet dan gaat ie raar lopen, dus eerst die maar eens nalopen. Dat was een mazzeltje want dat ding is 100% in orde. Toch even helemaal gestript, schoongemaakt en weer in elkaar gezet natuurlijk.
Wat nu lullig is is dat ik dus verder moet zoeken waar de voorste carburateur valse lucht trekt….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste