Waar ik dan weer benieuwd naar ben: waarom kiest iemand voor Super 8 filmen, als je met elke smartphone uren kunt filmen met hoge kwaliteit voor bijna gratis?
En ja, ik heb stapels rolletjes en die digitaliseer ik niet. Ik heb de projector continu in de woonkamer standby.
En later heb ik een Hi8 camera gekocht en heel veel gefilmd en dat is een andere sfeer dan smalfilm, dus ik ben benieuwd naar het waarom.
Waarom Han rijd jij niet in een elektrische auto maar in een oud stinkding?
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Waar ik dan weer benieuwd naar ben: waarom kiest iemand voor Super 8 filmen.
Het antwoord is eenduidig en kort: omdat het kan. Punt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En hier nog even de versie zonder edit:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11772
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb momenteel ook een Minolta SRT101 klaar voor actie staan. Op film werken is gewoon leuk. En zeker als je zelf ontwikkelt, maar dat is met super8 iets meer ‘een dingetje’ dan met kleinbeeld film…
Derk.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
EW schreef:Waarom Han rijd jij niet in een elektrische auto maar in een oud stinkding?
Dat slaat als een lul op een drumkit natuurlijk. Ik heb heel veel gefilmd en ben blij met de moderne camera.
Super 8 is pure nostalgie en momenteel peperduur en zonder geluid en iets meer dan drie minuten en het filmpje is vol.
Maar het kan nog steeds begrijp ik en ik heb nog een filmpje dat nooit ontwikkeld is.
En mijn auto’s stinken niet.
waterman schreef:Han S schreef:Waar ik dan weer benieuwd naar ben: waarom kiest iemand voor Super 8 filmen.
Het antwoord is eenduidig en kort: omdat het kan. Punt.
Geweldig motief.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Tsja, het is maar net wat je leuk vind denk ik, wat voor jou als persoon hobby is en hoe je dat beleeft? Ik heb bijvoorbeeld een grafhekel aan carburateurs omdat het in mijn ogen achterlijk domme dingen zijn die om de haverklap verlopen. Moderne injectie is op alle fronten beter en altijd betrouwbaarder. Dat is mijn beleving.
Ik kan wel genieten van de bouwkwaliteit van een betere cd-speler uit de jaren ‘80 of ‘90. Ik speel dan ook graag een CD af en ben gehecht aan de min of meer rituele handeling.
Dat iemand de moeite neemt om in een bepaalde tijdsgeest beeldopnames te maken dat vind ik net zo leuk als dat iemand een marathonrit maakt met een trax. Het is avontuur en leuk om eens her te beleven en mee te kunnen genieten van dat avontuur.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:waterman schreef:Han S schreef:Waar ik dan weer benieuwd naar ben: waarom kiest iemand voor Super 8 filmen.
Het antwoord is eenduidig en kort: omdat het kan. Punt.
Geweldig motief.
Ja toch? Kijk Han: we gaan dat hele weekend zo’n 60 jaar terug in de tijd. Auto’s, motoren, ski’s. De kleding, het feest, alles is jaren 40 tot en met 60. Ja, ik kan daar met m’n mobiel of 4K camera beeldjes staan schieten. Maar, als je terug gaat in de tijd, waarom dan niet all the way? Dus, foto’s op film en filmen met echte film. Ik heb daar gewoon plezier in, en zoals ik al schreef: ik doe het omdat het kan. Ik heb de camera, ik kan de film betalen, ik heb het geduld en de poen om na het filmen de zaak te laten ontwikkelen en na te bewerken. Ik geniet er van dat ik iets doe om dat ik het kan doen.
In mijn bureaula ligt nu een spoeltje met een super8 filmpje, een filmpje wat tastbaar is als ik het in mijn handen neem. Dat tastbare geeft mij een herinnering aan iets goed, ik herbeleef het avontuur. Maar los daarvan: heb je voor alles een motief nodig?
Han S schreef:Super 8 is pure nostalgie en momenteel peperduur .
Je zegt het zelf: pure nostalgie, dezelfde nostalgie als jouw Jaguar die je al zolang bezit. Overigens, peperduur: dat is jouw mening.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nostalgie, wel voor mij wel in ieder geval.
Ik kan me nog herinneren dat wij, m’n vader en m’n broer, zaten te monteren en herstellen met die super8.
Want zo’n film brak nog wel eens.
Speciaal apparaatje om de film recht af te snijden, speciaal voor de super8 en “gewone"8
Met van die tandjes waar de film precies overheen paste.
Beetje schuren en dan met een speciaal plakbandje aan elkaar plakken, precies in lijn met het spoor met gaatjes.
En met het vertonen hoorde je dan een kort hikje in het geratel.
En je zag het verspringen.
En de tekst maakten we dan met een bord met een soort klittenband letters. De ene kant van het bord was zwart, de andere kant rood.
Wat een tijd…
Maar inderdaad erg achterhaald.
Camera van vaders enige jaren geleden gedoneerd aan een bekende van hier.
Ik begin er niet meer aan.
Maar toch leuk dat er nog een paar liefhebbers zijn…
waterman schreef:Han S schreef:waterman schreef:Han S schreef:Waar ik dan weer benieuwd naar ben: waarom kiest iemand voor Super 8 filmen.
Het antwoord is eenduidig en kort: omdat het kan. Punt.
Geweldig motief.
Ja toch? Kijk Han: we gaan dat hele weekend zo’n 60 jaar terug in de tijd. Auto’s, motoren, ski’s. De kleding, het feest, alles is jaren 40 tot en met 60. Ja, ik kan daar met m’n mobiel of 4K camera beeldjes staan schieten. Maar, als je terug gaat in de tijd, waarom dan niet all the way? Dus, foto’s op film en filmen met echte film. Ik heb daar gewoon plezier in, en zoals ik al schreef: ik doe het omdat het kan. Ik heb de camera, ik kan de film betalen, ik heb het geduld en de poen om na het filmen de zaak te laten ontwikkelen en na te bewerken. Ik geniet er van dat ik iets doe om dat ik het kan doen.
In mijn bureaula ligt nu een spoeltje met een super8 filmpje, een filmpje wat tastbaar is als ik het in mijn handen neem. Dat tastbare geeft mij een herinnering aan iets goed, ik herbeleef het avontuur. Maar los daarvan: heb je voor alles een motief nodig?
Han S schreef:Super 8 is pure nostalgie en momenteel peperduur .
Je zegt het zelf: pure nostalgie, dezelfde nostalgie als jouw Jaguar die je al zolang bezit. Overigens, peperduur: dat is jouw mening.
Kijk, dat is een antwoord waar ik blij van word.
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na een bak, een dash en nog een zooitje achterstallig onderhoud is er ook ruimte voor verbeteringen. Een van de dingen op mijn lijstje was het isoleren/bekleden van de motorkap. De kap was kaal van binnen en dat geeft herrie door. Dus, aan de slag.
Eerst de te isoleren vlakken grondig schoonmaken met thinner
En dan de vlakken licht opruwen en opnieuw afnemen
Om de juiste stukken uit te knippen heb ik mallen gemaakt, die mallen op de te plakken bekleding gelegd en dan langs de lijntjes uitknippen. Net als op de kleuterschool
En dan lekker plakken
Resultaat
Ook het interieur moest wat verder worden geïsoleerd. Op de vloer had ik al ontdreuningsplaten geplakt en daar overheen een loodmatje. Hier moest nog een zachter viltlaag op, zodat de vloerbedekking zacht en gedempt aanvoelt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mooi werk! Dat komt de rijbeleving ten goede.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik krijg opeens inspiratie om de vloer in ‘mijn andere merk’ eens aan te pakken. Mooi werk!
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hier kun je spul bestellen:
https://www.akoestiekwinkel.nl/voertuigen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste