Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
misschien is het ook verstandig, om te kijken, naar de benzine opbrengst zoals de brandstof pomp cq filter.
zoals je het beschrijft lijkt het erop, dat hij te arm komt te staan.
De benzine druk is goed. Bijna 2,5 bar.
Ik ga voor alle zekerheid een externe tank en pomp monteren zodat ik daar zekerheid over heb. Jullie horen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
2,5 bar klinkt als genoeg. Ik heb bij mijn CX-en de pomp wel vervangen als het ding niet verder meer kwam dan stationair. Op het moment dat je er dan weer spanning op zet komt er toch nog een beste straal uit, maar onvoldoende voor het injectiesysteem. Hoop voor je dat dit het is.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@CJX:
Als je eraan twijfelt, of de opbrengst genoeg is, kun je het vaccuum slangetje van de drukregelaar loshalen, de druk loopt dan met ongeveer 0,5 bar op.
Toch denk ik zelf er eerder aan, dat het ceramische plaatje in je volume meter een onderbreking heeft, je schrijft eerder al, dat je de luchtklep makkelijk kunt verdraaien, dan zou het toerental gewoon mee omhoog moeten gaan.
Groet,
Kees.
Dank je Kees.
Het ligt niet aan de brandstof toevoer. Dat weet ik nu zeker. Ik heb een can met frisse benzine en een nieuwe brandstofpomp er naast gezet en rechtstreeks aangesloten en daar wordt het niks anders van.
Daarna heb ik een verstelbare potmeter op de aansluiting van de koelvloeistoftemperatuursensor gezet. Als deze op 1000 ohm staat loopt hij slechter dan op 400 Ohm. Als ik hem richting 0 ohm verdraai begint hij beter te lopen als ik gas geef . Maar dan nog pakt hij niet fijn op. 400 ohm is trouwens ongeveer de weerstand die hij moet hebben bij 80 graden.
Bij gebrek aan een passende lmm om uit te wisselen heb ik een lmm van een turbo 2 met kat. genomen. Je moet toch wat. Deze liep precies hetzelfde.
Arjan Verkade schreef:cxj schreef:Terechte vraag.
De wagen komt niet op toeren. Loopt netjes op alle cilinders, echter komt niet boven de 2000 tot 2500 toeren. Dus totaal geen vermogen.Eigenlijk niet 100% zeker dat het aan de LMM(tempsensor) ligt?
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben om eerst eens uit te wisselen met 1 waarvan je weet dat die wel werkt.
Misschien toch niet de airflow meter dan?
Even terugkomend op dit advies, heb je de ontsteking al gecontroleerd?
Tijdstip, module, bobine?
Is het plotseling ontstaan of na een reparatie? (heb ik misschien gemist)
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, nou wordt het dan toch raar.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@CJX:
Hoe heeft deze klacht zich ontwikkeld, dat mis ik eigenlijk vanaf het begin van je verhaal.
groet,
Kees.
Dat is een goede vraag.
Ik heb de auto zo gekocht. De vorige eigenaar is overleden en degene die hem moest verkopen van de weduwe kan niet zeggen of dit euvel bekend was.
Via die kant kom ik niet verder dus.
De auto heeft een zeer lage km stand en is zeker geen afgeragde bak.
Hij loopt eigenlijk stationair en tot de 2 a 3000 toeren volstrekt normaal. Vandaar dat ik het niet in de ontsteking zoek.
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
@ CJC:
Ja, dan ben je een beetje in het ongewis, wat er wel en niet met de auto gebeurt is.
Ik begin nu toch ook aan wat mechanisch te denken, begin eens om de compressie te testen, misschien, dat er toch wat met de kleppen is, en de bougie’s te bekijken.
Ook zou ik de nokkenas timing controleren en als hij langere tijd in een schuur heeft gestaan, is er dan niet iets in de uitlaat gaan wonen? (verstopt).
Laatste vraag, heb je hem wel eens laten lopen, zonder de slang tussen het luchtfilter en de gasklep?
Groet,
Kees.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
kees05 schreef:
Laatste vraag, heb je hem wel eens laten lopen, zonder de slang tussen het luchtfilter en de gasklep?
Die blijft naar mijn idee echt niet lopen als je de slang van het gasklephuis trekt.
Ik heb wel eens een scheurtje in de intercooler gehad, dan slaat die direct af zodra je het gas aantikt.
Mogelijk heb ik het gemist, maar ik begrijp dat de motor niet in toeren klimt omdat je dan geen vermogen meer heb.
Lukt het wel om hem op toeren te krijgen als je onbelast het gas indrukt?
Onbelast klimt hij slechts langzaam in toeren. De Turbo hoor je niet werken. Maar die is mij eigenlijk bij een cx turbo nooit opgevallen onbelast. Hij zit niet vast. Compressie is goed op alle cilinders.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Onbelast hoor ik de turbo ook niet. Die hoor je wel als de uitlaat eraf ligt.
Je zou toch verwachten dat die met een T2 kat LMM op zijn minst ander gedrag zou moeten vertonen als het aan je LMM ligt.
AEI check?
MAP sensor aan het schutboord check?
Bougies op .9 mm?
100% zeker geen valse lucht? Gaatje/scheur in de intercooler of slangen?
De sensor op de gasklep is die goed? Die moet je ook afstellen al zal dat eerder met stationair een probleem zijn.