Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Overdruk. Een turbo bouwt immers druk op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Zeikmodus aan.
Een wastegate zit aan de uitlaatkant van de turbo, maar wordt wel gestuurd door de inlaatdruk.
Zeikmodus uit.
Eens ik doelde op het inlaat traject.
waterman schreef:Met een turbodrukmeter die je aansluit op het inlaatspruitstuk. De druk moet dan ca 0,5 tot 0,8 bar zijn bij vol accelereren.
Moet die onbelast dan niet gewoon door de toeren kunne jagen? Onbelast gaat de turbodruk toch meestal negatief.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxj schreef:
Injectoren zijn goed. Die heb ik getest.
Getest of ze open gaan of getest of ze goed werken en of er voldoende wordt ingespoten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is het idee daarbij? Je heb toch geen turbo druk nodig om hem onbelast boven de 3000 rpm te krijgen?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wil je het probleem nou oplossen of gaan we theorie lopen bespreken?
- door te meten of er voldoende druk in het spruitstuk komt weet je 1) of de turbo het doet 2) of er nergens een enorm lek in het traject zit 3) of alles wat drukgerelateerd werkt/meet ook correcte info krijgt.
Meten is weten immers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eens meten is weten, maar wel zo prettig om de theorie te begrijpen met wat je meet.
waterman schreef:Wil je het probleem nou oplossen of gaan we theorie lopen bespreken?
- door te meten of er voldoende druk in het spruitstuk komt weet je 1) of de turbo het doet 2) of er nergens een enorm lek in het traject zit 3) of alles wat drukgerelateerd werkt/meet ook correcte info krijgt.
Meten is weten immers.
Ik kan de druk eenvoudig meten. Geen probleem. Kan dat onbelast door voluit gas te geven?
Totaal aantal Berichten: 25603
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ff over de turbo: Als de auto niet op toeren komt, gaat de turbo niet draaien , en loopt de druk niet op….
iets met kip en ei..
Eerst moet er als je de gasklep opent een sloot extra benzine in. dat wordt geregeld door de LMM, die doordat je vol gas geeft hard wordt opengetrokken. De ECU ( als je dat zo mag noemen bij een L jet) zet dan de injectoren langer open en als er voldoende benzine druk is gaat het goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is het bij L-Jet niet andersom?
Zodra er meer air flow wordt gemeten door de LMM wordt er meer brandstof ingespoten?
qArjan Verkade: zo is het. In het verrijkingsproces bij gas geven loopt de luchthoeveelheidsmeter voor tov de vulling in de cylinder.
Terug naar het probeem.
Onnozele opmerkingen:
Komt de gasklep helemaal open bij volledig ingetrapt gaspedaal ?
Is het inlaattraject tot aan het luchtfilter helemaal open ? Geen muizennest of iets anders er in ?
Verkeerde verstuivers gemonteerd ? Bij mijn weten heeft de motor een LE-Jetronic en dan is het verstuiverhuis geel gekleurd. Verschil zit o.a. in inspuitkarakteristiek en een andere Ohm waarde.
Is gecontroleerd. Zijn groen. Deze horen er in. Luchtfilter is er af. Uitlaat gaat er nog af. Is het proberen zeker waard.
Om het euvel te omschrijven, het lijkt op een oude diesel wat toeren betreft. Loopt mooi rond maar wil; niet snel klimmen in toeren. Heeft dus ook geen vermogen.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
klever33 schreef:Verkeerde verstuivers gemonteerd ? Bij mijn weten heeft de motor een LE-Jetronic en dan is het verstuiverhuis geel gekleurd. Verschil zit o.a. in inspuitkarakteristiek en een andere Ohm waarde.
CX heeft L-Jet. BXen zijn o.a. uitgrust met LE-Jet.
Elk type heeft andere injectoren, Turbo 1, Turbo 2 en Turbo 2 met kat, allemaal andere part nrs.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Is het bij L-Jet niet andersom?
Zodra er meer air flow wordt gemeten door de LMM wordt er meer brandstof ingespoten?
In de eerste instantie, dus bij plotseling vol gas geven, zal de gasklepschakelaar voor de verrijking zorgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25603
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Arjan Verkade schreef:Is het bij L-Jet niet andersom?
Zodra er meer air flow wordt gemeten door de LMM wordt er meer brandstof ingespoten?
ja dat bedoel ik ook.
Zoals waterman schrijft is door het snel openen gemeten door de gasklep sensor een nog grotere verrijking. Hoe sneller je verrijkt hoe beter de motor “aan het gas hangt”.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>