Deze film waren we een beetje vergeten, dat merk je aan de oude layout.
De film gaat over het vervangen van de hoes van een 2e type aandrijfas. Deze klus is wat lastiger dan bij een 3e type aandrijfas
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Kleine aanvulling: Mochten er personen bij zijn die beide assen tegelijk los maken hou dan de kogels bij de as. Dit geld voor type twee en drie, waarschijnlijk werden de kogels en kogelspiebanen gematcht of in de jaren zijn verschillen geweest? In ieder geval bij regio west kwam iemand die dit door elkaar gegooid had dit bracht trillingen met zich mee en in bepaalde omstandigheden zelfs zo dat het motorblok licht opgelicht bij het draaien aan het wiel(wiel vrij hangend). Oorzaak ik weet het nu nog, kogel maat 36,0 en 36,3 op 1 as!! ‘k werd getriggerd door het glans verschil in de kogels.
Na correct monteren waren alle problemen van trillingen verdwenen.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en: Heel belangrijk: houd de tripoide/meenemer van links ook aan de linkerkant.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>