Dat had trouwens wel wat voeten in de aarde dat testen, liep niet lekker, bleek later vanwege valse lucht op 1 cilinder.
Ik geloof wel 4x inlaatspruitstuk eraf gehaald, injector gewisseld, bedrading vervangen.
Zit er in dat spruitstuk een door en door schroefgat om het olievultrechtertje vast te zetten.
Daar zat dus geen boutje in.
Voordat ik dat doorhad…
Maar ik dwaal af…
3000 km gereden en kvs was nog steeds op peil. Toen brak de D-riem en auto naar de sloop gebracht. Nu na een paar maanden resumerend: Ik denk bij een auto die nog wel waarde heeft, inderdaad koppakking (laten) vervangen. Is het echt een auto die haast geen waarde meer heeft, kan zo’n middeltje je toch even helpen.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de D riem breekt is het onderhoud wel heel erg slecht (of niet…) uitgevoerd zeg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De auto had al een lekke koppakking, daar had ik dus dat middeltje voor bedoeld. En de riem moest inderdaad vervangen worden. Gezien de staat van de auto en ook omdat we al een andere auto hadden gekocht, was het motto: We zien wel hoe lang die het uithoudt. Rond de 2000 euro investeren in een auto die nog geen 500 piek waard is, was toch wat zonde..
Dyna Z1: Tout alu.
Eh, waarom koop je dan zo’n barrel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Uit z’n postings maak ik niet op dat hij ‘m net gekocht had…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Hij heeft dat ding toch ooit gekocht? Of anders zo ontzettend laten versloffen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
rf schreef:Rond de 2000 euro investeren
Voor het vervangen van een koppakking en een distributieriem, die daarvoor toch al er af moet?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nielsje schreef:Eh, waarom koop je dan zo’n barrel?
Eh, waarom de aanname dat ik ooit een barrel heb gekocht?
Ik heb er een aantal jaar in gereden en naar volle tevredenheid. Oude auto’s gaan eens iets mankeren, of dat nu een kleinigheid is of een groter mankement.
Dyna Z1: Tout alu.