wie weet iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen,
pallas, athene, prestige, reflex enz.. wat heeft de ene wel wat de ander niet heeft?!?
ik ben benieuwd.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, heel veel weet ik er niet over te vertellen. Ik kan je alleen vertellen welke uitvoeringen ik heb gezien van de S1. Ik neem ook aan dat je weet dat de prestige een langere wielbasis heeft en dat ie met hoog en laag dak bestaat (laag dak is vroeger).
Ik heb een Gti (2400 injectie) uit ‘12/77, met de leren bekleding wat 16 maanden lang is geleverd in 2 kleuren leer (beige/zwart, erg space). Electrische ramen voor, verder weinig fratsen, wel toerenteller, water temperatuur, en een nogal gecompliceerd en onhandig oliepeil meter ding dat met LHM wekrt en een ram is om wee raan de gang te krijgen.
Heb ook nog een paar weken geklooid met een 79’er pallas C-Matic 2400i, zat geen leer in wel electrische ramen voor, toerenteller, en vanaf modeljaar 79 zit er ook de bolle asbak in. Bestaan ook met airco Ik heb begrepen zelfs met 2 airco units er in, een voor en een achter).. Heeft ok chromen dorpel stirps (zitten niet op de gti dus). Heeft ook zo’n oliepeil meter contraptie.
In wat latere serie 1’s zat ook een econometer die een indicatie gaf van het verbruik. Tot zover wat ik er van weet. Al die speciale versies zoals Athena’s heb ik echt geen idee over.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ik heb een 20 tre dat is een franse uitvoering die in nederland als pallas is geleverd mijn cx heeft eleltrische ra :cevr men voor en chroom op de wielen en op de deuren als optie zit er leer in in de kleur bruin
als optie was er ook airco maar deze heb ik er niet op. :cx
Reflex is het basis-model ,geen electrische ramen. Athena heeft luxe bekleding,electrische ramen,verchroomde wieldoppen enz,De pallas is de meest luxe uitvoering van de drie,veel chroom.De gti is wat sportiever als de pallas ,meer zwarte tinten in plaats van chroom,eigentlijk nog luxer als de pallas,met achterin ook electrisch ramen en standaard mistlampen voor.De prestige ,het topmodel is standaard voorzien van airco,een heel mooi interieur,rondom electrische ramen.De limousine is een uitgeklede prestige met een (turbo)dieselmotor.
Het was een cx of niks