Hallo, in vorig topic schreef ik dat mijn wagen rode kaart heeft.
Ik heb ondertussen beslist om deze in orde te zetten.
De kosten zijn laag. fusee rubbers en stofhoezen op de cardans ga ik vernieuwen, zelf.
Die fusee’s van het stuur zal me lukken met alle zorg denk ik.
Maar de stofhoezen vooraan twijfel ik, in die zin dat den boel niet uit elkaar rammelt.
Die stofhoezen zijn eigenlijk niet stuk ofzo, aan één v d twee plakt vet nat aan.
Ik zal alles online bestellen.
Voor die stofhoezen denk ik : wielen afdoen,dan die koppen met schijf er af.remklauwen aan de kant.
Kan ik dan direct aan die hoezen of moet die assen uit de versnellingsbak of uit elkaar?
Vet nodig om daar in te stoppen ook? Spanbanden bijkopen?
De versnellingsbak automatiek die stottert in 4de bij berg op is voor later, het wemelt van draden en leidingen daar rond.Niet normaal.
dank.
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat mag natuurlijk gewoon in hetzelfde topic.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik adviseer om eerst het probleem met de automatische versnellingsbak te localiseren en op te lossen.
De 4HP14 is een solide,sterke versnellingsbak.
Als het schakelprobleem niet op te lossen is met voldoende olie, olieverversen, schoonmaken of vervangen oliezeef,stellen van remband en eventueel vervangen O-ringen van de centrifugaalregelaar , wordt het een erg dure reparatie.
De olie moet helder rood van kleur zijn. Donkere olie is een slecht teken nl. slijtagedeeltjes van de platenkoppelingen en dat is vaak het einde van de versnellingsbak.