Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb nu een Volvo waar alles goed en goedkoop voor te krijgen is, die je op de stoep met basisgereedschap kunt repareren en ik vind er geen hol aan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Maar jij bent raar.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Ik heb nu een Volvo waar alles goed en goedkoop voor te krijgen is, die je op de stoep met basisgereedschap kunt repareren en ik vind er geen hol aan
Dus je moet weer Citroën gaan rijden, alleen 160pk en pre-1965 wordt dan een uitdaging
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Bij de koppelingswisse heb ik de bak in een vlaag van gierigheid gevuld met Bölk 75W-80. Dat was dus geen succes, want hij schakelde er hakerig en stroef mee. Bij de laatste klus heb ik deze weer afgetapt en de bak afgevuld met Cora 75W-80 GL5. Het is bijna niet te bevatten wat een gigantische verbetering dit is. De bak schakelt als een nieuwe. Wat wel opvallend is aan de Cora bakolie is dat deze blauwgroen van kleur is en wat zoetig ruikt. De tijd gaat leren of het zulk fijn wonderspul blijft.
Lucas schreef:Bölk
Do I need to say more.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Nee, doe maar niet
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wat was het prijsverschil tussen de twee?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Bölk 9 euro voor 2 liter, Cora 13 euro.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik had het zelfde met Kroon olie. Drama. Daarna Castrol syntrax erin en dat is TOPspul!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik zie dat ik ben vergeten te melden dat de rechter daagarm nu ook in de PU bussen zit, nou ja, dat was zo gepiept:
Alles netjes met het juiste moment vastgezet met de wielen op de grond uiteraard. Het resultaat is een veel strakker sturende auto. Extra herrie maakt het (nog) niet. Al met al ben ik er erg blij mee.
Dan het volgende klusje, een vaste telefoonhouder, liefst MagSafe zodat de iPhone draadloos oplaad. Ik heb met wat verschillende houders geexperimenteerd, in dit geval werkt een houder op het dashboard het beste met daarop weer een MagSafe houder van Belkin. Ik heb om die weer te voeden een inbouw USB voeding van Amazon gebruikt, werkt prima en je zit niet meer met zo’n irritant kabeltje naar je sigarettenaansteker. Zo boven op het dashboard is misschien wat lomp, maar je telefoon zit wel goed in het zicht en je kunt met de camera van je telefoon meteen je avonturen filmen zoals een rondje ring (A10 of Nordschleife).
Helaas heb je je klusjes niet altijd te kiezen. Ik dacht dat een lekkage bij het dak was opgelost door de antennevoet opnieuw af te kitten, maar helaas.
Na wat online onderzoek blijkt het nogal eens voor te komen dat er water langs het wat krimpende voorruitrubber uit de voorkant van de regengoot naar binnen loopt. Dat lijkt hier ook het geval. Na enig krabben bleek ook de kitnaad tussen dakplaat en zijpaneel gescheurd. Ik heb aanwezige roest met de dremel verwijderd en het voorste stuk goot ingespoten met Dinitrol RC900. Als dat gedroogd is volgt kitten en een test met de tuinslang. Ik heb goede hoop dat dit het wel op gaat lossen.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Aangezien het bijna onafgebroken regent is het er nog niet van gekomen het dak goed te behandelen. Op korte termijn kan ik de 106 binnen zetten dus dan moet dat beter lukken.
Ik hoorde al langere tijd een ietwat zoemend geluid rechtsvoor als de auto op het rechter voorwiel leunde als je bijvoorbeeld een bocht naar links aansneed. Ik ben er van uit gegaan dat dat aan het wiellager lag. Daarom vandaag maar tot actie over gegaan:
Eerst de poot er maar eens onder vandaan, dan blijft er zo’n treurig ensemble over:
Aan de achterkant kun je dan deze circlip verwijderen, dat ging deze keer heel eenvoudig, hij zat niet vastgerot.
Na wat hobbyen met de pers, op dat gereedschap ben ik inmiddels wel behoorlijk gesteld, is dan het lager er uit:
En heb je een losse wielflens in je handen:
Nieuw lager eerst in de poot, dan de circlip er in en dan als laatste de flens er weer in persen.
Vervolgens het pootje er weer onder, alles met het juiste moment vast en probleem opgelost, geen bijgeluid meer.
Hulde overigens voor SKF dat ze zowel een nieuwe circlip voor het lager als een nieuwe moer voor de aandrijfas meeleveren.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Goed ebzig. De compleetheid van SKF reparatiekits is me ook al eens opgevallen inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Heb je de conditie van het ‘pootje’ onder de chassisbalk waar het voorste draaipunt van de draagarm in zit gecheckt? Die rotten er bij de 106 en Saxo nog wel eens uit namelijk. En het lijkt op de foto alsof er in de omgeving van het remleidingclipje net achter de reactiestang van de stabi ‘iets bruins’ tevoorschijn komt, dus ik wil het toch maar genoemd hebben voordat er veel erg mooi werk in die auto is gaan zitten en dat daarna blijkt dat-ie op een kritieke plek gammel is. Ik ken dat soort narigheid…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
ebzig bezig, uiteraard…