Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Hallo allemaal. Ik heb mijn oog laten vallen op deze bijzondere CX.
Nou ben ik natuurlijk benieuwd of iemand deze kent en iets van de geschiedenis ervan weet.
Natuurlijk is het na bijna 40 jaar geen vlekkeloze wagen meer. Er is her en der wel eens een plaatje gelast, het elektrische raam rechts werkt niet en er zit geen slot in de achterklep. Dat soort dingen. Maar de algehele indruk is goed.
Ik ben wel benieuwd wat jullie van onderstaande dingen zeggen:
1. Er zit een bult in de vloer onder de bestuurdersstoel die daar in mijn ogen niet hoort. Ik kan echter geen duidelijke foto’s vinden van hoe dat daar precies hoort te zitten. Wat zeggen jullie hier van?
2. Ik ben geen dieselkenner. Is het normaal dat de 2500d stationair wat wil schudden? Je voelt ‘m duidelijk en de motorkap schudt zichtbaar mee. Verder lijkt ie wel goed te lopen. Start vlot, geen rook, voelde bij het rijden niet verkeerd. En heeft ook maar 77.000km gedraaid.
3. Ze heeft diravi en trekt een klein beetje naar rechts. Niet extreem, maar toch. Hoe ingewikkeld is dit?
4. En is er iemand bekend met de auto die iets meer weet over de onderhoudsgeschiedenis?
Allee, laat ‘t maar eens weten. Als alles mee zit haal ik d’r eind deze week op.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Grappig ding! is die van Erik Koehoorn geweest? kentekenplaatverlichting van de SM (italiaans en amerikaanse series) !!
2: de dieselpomp een keer af laten stellen. Kan ook met injectoren te maken hebben.
3: NIet.
veel plezier ermee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Tof apparaat.
Ga je er direct mee rijden of wacht je nog klein 1,5 jaar tot ie 40 is?
Bij de RDW overigens te boek als CX 2500 Familiale, bijzonder.
Bij mij in de boet staat ook nog een ambulance, een serie 2 TD2 in TGD-uitvoering met een Colette-ombouw uit 1990, modeljaar 1991, in afwachting van.
Door welke carrosserier is deze gebouwd?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik ga ‘m gewoon gebruiken als ‘bestelbus’, als vervanger van Bello. Hij is op grijs kenteken en vergelijkbaar met, bijvoorbeeld, een Jumpy qua kosten, waar ik eigenlijk naar aan het kijken was toen ik deze tegen kwam.
Verder weet ik helemaal niks van de auto en hoop dat er mensen zijn die me meer kunnen vertellen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Qua kosten is een jumpy wel ff een tandje voordeliger te rijden dan zo’n ouwe cx natuurlijk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Schudden van het blok..
Stationeer iets hoger afstellen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als de historie niet bekend is zou ik de verstuivers even laten testen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Leuke cx!
Ik heb zelf onlangs ook een cx 25 diesel aangeschaft van 41 jaar oud.
Dat trillen van de motor doet de mijne ook, loopt wel netjes verdere. Is aan de brandstofpomp af te stellen door hem ietsje harder te laten lopen. Veel plezier ermee
Die bult hoort dáar inderdaad niet, misschien een keer verkeerd opgekrikt?
Of ergens boven geparkeerd en dat de auto ergens opezakt is.
Wie weet Jannie die bult terug meppen? Ik zou hem er niet voor laten staan denk ik
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Art schreef:Misschien een keer verkeerd opgekrikt?
Ik zou sowieso de staat van de longerons bekijken.
Het op de verkeerde punten pakken gebeurt regelmatig bij een CX.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Vandaag meteen goed ingewijd met een Sneeuwrit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jammer dat de sirene er niet meer opzit: pewewep pewewep pewewep
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Leuke kar! Gefeliciteerd met je aankoop!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gave bak man!
Hij is net 3 jaar ouder dan de mijne: 85er S1 turboD
Veel leuke herinneringen aan, staat nu te wachten op wederom belastingvrijheid.
Er is nu toch wel een handjevol CX ambulances op ‘t forum inmiddels?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Euveltjes die intussen opgelost zijn:
• De kachel werd niet warm. Met wat knijpen in de aan- en afvoerslangen zit er weer leven in. Binnenkort het kachelradiatortje er maar ff uit om door te spoelen, dan kan ik meteen alle stangetje-en kabeltjeboel van de ventilatie wat soepeler maken;
• De achterklep heeft weer een werkend slot;
• De bestuurdersdeur gaat weer goed dicht, met twee klikken ipv één.
Nog op te lossen:
• Knipperlicht voor aan de bestuurderskant werkt niet (parkeerlicht knippert in plaats daarvan) - hoe kom ik daar bij?
• Mistlampen doen het niet - Iemand een idee waar het relais daarvoor ergens verstopt zit?
• Elektrisch raam bijrijderskant doet het niet;
• Slot bijrijderskant draait wel maar schakelt niet;
• Ruitenwisser achterklep doet het niet;
Nieuwe euvels:
• Ze start koud heel vlot maar vervolgens gaat het toerental kort omhoog en dan slaat ze af. Daarna start ze pas weer na een paar pogingen. Vermoedelijk trekt ze ergens wat lucht. Of denken jullie aan iets anders?
• Vanmiddag na het vol tanken er achter gekomen dat de pakkingen van de vlotter en aanzuiging niet dicht zijn. Dus nu is de hele tank nat en staat er een lekbak onder.
Nou, dat ongeveer. Work in progress dus.
Enneuh, het blijkt dus geen gewone ‘d’ te zijn maar een turbodiesel. Dat had ik nog niet gezien. Mijn dieselkennis is echt nog vrijwel nul. Maar dat zal wel snel anders worden met dank aan deze voiture. Ik ruik er nu in elk geval wel naar.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Heeft iemand een idee waar ik de pakkingen voor bovenop de brandstoftank kan krijgen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30