Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Mijn kenteken is ondertussen aangepast, de garage heeft een COC geregeld, de RDW heeft nu staan dat er een roetfilter af fabriek op zit, de rest zijn ze vergeten aan te passen(o.a. het trekgewicht, beetje raar dat ik volgens kenteken slechts 750 kg mag trekken) maar ik heb het COC nu ondertussen dus ik zal opnieuw de RDW vragen e.e.a. aan te passen conform COC.
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het lijkt de processie van Echternach wel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ach ja, geduld is een schone zaak. Choose your battle, zo iets.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Na wat gedonder met de cruise control en op het moment dat een klap op het stuur niet meer hielp maar eens gaan speuren op het C6-owners forum.
De volgende beschrijving gevonden, stekkers onder het stuur in sprayen met contactspray.
http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?2743.15
Het hielp meteen, nu kijken of dit zo goed blijft.
Mooi zo, wat zouden we zijn zonder onze Engelse C6 owners. Gelukkig heeft de Brexit geen invloed gehad op de samenwerking..
C4 Cactus 1,2 e-PT 130 pk Shine EAT6
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Er staat inderdaad heel veel informatie op de c6owners site. Ik had deze link geplaatst omdat dit een veel voorkomend probleem is bij de c6, misschien hebben anderen er ook wat aan.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ondertussen ben ik weer een paar maanden verder. Onder garantie is de versnellingsbak gereviseerd (geen zingende bak meer bij 85 in de 6), heb ik stoelen met werkende stoelverwarming, doet mijn spoiler het weer zoals het moet en ben ik best wel tevreden hoe het is opgelost door de garage.
Momenteel heb ik een emissiestoring. Bij vol doortrekken in de sportstand (trekt hij verder door in toeren), ploep, lampje aan, CC storing en noodloop. Auto gestopt langs de weg, motor uit. Starten en de CC is er weer, de noodloop is weg en het lampje brandt nog. Na een 100 km rijden met twee stops is het lampje weer uit.
Een paar dagen later hetzelfde, doortrekken in de sportstand, weer hetzelfde. Hier op het forum heb ik al gelezen dat het vaker voorkomt maar een passende oplossing heb ik nog niet gevonden. Mijn EGR is afgedopt volgens de garage dus ik denk dat ik niet hoef te zoeken richting EGR problemen. Ik zal binnenkort de LMM meters reinigen met https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/additieven-reparatie/c751/liqui-moly-luchtmassameter-reiniger-200ml/p677177.html alhoewel ik niet verwacht dat het hier aan ligt. In mijn beleving had ik dan tijdens gewoon rijden ook al storingen moeten hebben. Heeft iemand een idee wat er achter deze emissiestoring kan zitten?
Af en toe piepen de remblokken achter bij langzaam rijden, ze zijn bijna op het einde, nog 3 mm denk ik. Ik heb al nieuwe Ferodo blokken gekocht. Binnenkort wil ik ze vervangen, als ik de instructies lees op het C6owners forum is het redelijk recht toe, recht aan, blokken eruit, zuigers terugdrukken, alles reinigen, nieuwe blokken er in met keramische pasta? of de ouderwetse koperpasta? Moet ik bleeden? Zodat de remvloeistof bij de zuiger vervangen wordt? Trap ik daarvoor gewoon het rempedaal lichtjes in ondertussen het remvloeistof niveau in het oog houdend? Of is dit overbodig?
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik heb precies dezelfde symptomen bij mijn C6. Nog geen echt onderzoek naar gedaan verder. Ben benieuwd of je de oplossing vindt!
Ik heb de zelfde symptomen bij mijn C5 ik ben ook heel benieuwd ik heb de LMM al vervangen.
Als hij in de noodloop gaat dan houdt hij toch een storing vast ? Staat normaliter zelfs de kilometer stand bij. Uitlezen dan maar ?
Als hij geen foutmelding geeft dan weet je dat het een storing is die NIET electronisch gedetecteerd kan worden, alleen de gevolgen doen de motor in de noodloop gaan.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik zal de computer binnenkort uitlezen
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Iemand nog tips voor het vervangen van de remblokken? Ik weet niet waar ik de garagekrik onder kan zetten, ik hoef de auto toch niet op te krikken onder de steunpunten met de bij de c6 bijgeleverde krik?
Is onder de trekhaak een optie? Bij de XM kon dat wel maar deze trekhaak zit anders gemonteerd.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Het uitlezen schiet niet echt op, mijn oude laptop wil niet opstarten, draait even, ventilator zoemt en dan is het weer over en uit. Dus eerst kijken of ik die aan de praat kan krijgen en dan een keer uitlezen, de storingen zullen wel in het logboek blijven staan.
Ik heb mijn C6 al eens achter opgekrikte op de trekhaak: Een “fabrieks” bestaat uit een dwarsbalk waar de kogel op zit die achter in plaats van de kunststof crashbalk wordt gemonteerd met extra steunen naar voren. Dan moet je de krik in het midden zetten. Je zou ook links en rechts onder die “platen” die afsteunen naar voren kunnen “krikken”. Die zijn 1cm dik staal dat krijg je niet zomaar krom.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik heb de remblokken ondertussen vervangen, nu nog even inrijden. Met flamco rail en 2 stuks m6 bouten een tooltje gemaakt om de zuiger terug te draaien, gaat toch wat lastiger dan met de XM, daar kon het gewoon met een platte schroevendraaier nr3.
Storingscodes ook uitgelezen.
010A , dat zou de LMM meter nr 2 moeten zijn, die maar eens inspuiten met LMM reiniger? Slangen nakijken op lekkage?
1167, dat zou een fout in de injectoren zijn? Brandstofdrukmeting, logische druk, zegt de Lexia. Ik heb geen flauw idee wat ik hiermee moet.