Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar als ie zoveel olie verliest dan moet ie toch ook echt zeik en zeiknat zijn en enorme plassen olie achter zich laten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had ooit een Austin Princess 2300 automaat. 6 cilinders dwars voorin met de bak er onder. Daar verdween ook een liter per 100 km. Nergens een spoor van lekkage, geen rookwolken.
Andere unit op de sloop gescoord. Daar ging de besteleend lekker van achterover hangen.
Het is me altijd een raadsel gebleven war er nou aan de hand was….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
waterman schreef:Maar als ie zoveel olie verliest dan moet ie toch ook echt zeik en zeiknat zijn en enorme plassen olie achter zich laten?
Yep, in de rij bij de douane op het natte asfalt lagen mooie regenboog plasjes. Vandaag onder de auto gekeken en die zal voorlopig niet roesten. Ik ontdekte voor het eerst dat er iets echt mis was toen ik vette vingers kreeg van de kofferklep handel. De auto is nat aan de onderzijde en de hele achterkant. Ik ga de komende tijd alleen rijden als het echt moet.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zelfimpregnerende antiroesttechniek, die Engelsen zijn zo gek nog niet.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Vandaag onder de auto gekeken en die zal voorlopig niet roesten. Ik ontdekte voor het eerst dat er iets echt mis was toen ik vette vingers kreeg van de kofferklep handel. De auto is nat aan de onderzijde en de hele achterkant..
O.. dat is echt niet goed nee. Ik heb zelf een enorme hekel aan olielekkages. Alles wordt vies, en bij het sleutelen heb je er enorm veel last van als alles vet en goor is. Daarbij is het natuurlijk niet meer van deze tijd..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mee eens, in de tijd dat ik de auto heb is het ook vrij plotseling erger geworden. Na drie dagen woon werk verkeer had ik door hoe erg. Maar toen was het tripje naar Engeland al gepland.
Vandaag besteed aan het kitten van het voorruit rubber. We maakten water op de heenweg. Vloeistoffen lijkt wel een thema bij deze auto.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wen er maar aan. Ook mijn auto was zo lek als een mandje…het goed afkitten van de voor- en achterruit was twee dagen geknoei…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eigenlijk horen deze rubbers niet te lekken. Vervangen is het probleem. Het plaatsen van een voorruit rubber kost de garage een dag - maar die doet dat eens in de zoveel tijd, als ze er een paar tegelijk naast elkaar kunnen zetten. Mijn inspanning is een lelijke quick fix, maar ik verwacht dat ik het water nu wel weer buiten kan houden.
Onderweg nog een Vlaming die het rubber zelf had vervangen - kostte hem met twee mensen een halve dag. Helaas zijn deze rubbers bij de bekende onderdelen handelaren uitverkocht. Tja.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De Jaguar ruiten zitten in rubbers en die moet je na montage afdichten met 3M 08509 ruitenkit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Soms zit een DS eigenlijk best simpel en logisch in elkaar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ga dit jaar het aankoopbedrag aan onderhoud uitgeven. Ongeveer 50% meer dan ik had ingecalculeerd. De auto staat nu voor de krukas keerring bij de specialist. Motor er uit, bak er uit. De motor blijkt rondom vettig, dus pakt de garage meteen maar door. Kop los en de olie blijkt zelfs via de koppakking naar buiten te komen. Nooit gehoord dat dat ook kan. De pakkingen van de twee kleppendeksels (een bovenop en een aan de zijkant van het blok voor de zijkleppen) worden vervangen. En nog zo wat verdachte afdichtingen van klepjes en leidingen. En de krukas keerring natuurlijk niet te vergeten.
De deksels van de versnellingsbak zijn alleen bereikbaar als de bak naast de auto staat. Tja. Er blijkt nog een NOS pakkingset voor de versnellingsbak beschikbaar te zijn, dus loop dat ook maar na.
Kop er af betekent kop vlakken. En kop eraf betekent dat de boel ontkoold kan worden. Ook weer zoiets typisch Engels, nog nooit iemand over gehoord bij een DS.
De bevestigingsrubbers van het subframe waar de motor op ligt zijn op - ook maar vervangen nu de monteur er bij kan. En eigenlijk is de uitlaat ook op. Gedoe. Die wordt vervangen door RVS, met als pluspunt dat er straks een enkele pijp onder de bumper uitsteekt, zoals het hoort, en niet de dubbele pijp van de V8.
In plaats van de beloofde twee dagen ben ik de auto nu een paar weken kwijt. Da’s dan weer jammer.
Wel een leerpuntje: deze auto lijkt veel minder ingewikkeld en complex in elkaar te zitten dan de vertrouwde Franse zweef mobielen. Maar je kunt er dus wel net zoveel werk aan hebben.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je bent wel serieus goed bezig met die auto. Uiteindelijk is dit natuurlijk wel de enige juiste aanpak, en zo’n aanpak kost soms verschrikkelijk veel geld. Moet je wel kunnen missen natuurlijk.. ik ben weer bezig met met oplossen van een olielekje, of eigenlijk nog steeds. Blijkt dat ik dit keer zelf een verkeerde o-ring gemonteerd had. Stom.
Koppakkingen kunnen verschrikkelijk olie lekken. Bij Psa is de TU-motor berucht om lekkage van motorolie langs de koppakking, veroorzaakt door een in de koppakking gemonteerde o-ring die hard wordt en niet meer afdicht. Maar dat kost je een paar meijer spullen en een half dagje werk. Tja..
Dat ontkolen van de kop en de uitlaatkleppen en kanalen is vooral iets wat nodig is bij motoren die nogal inefficiënt verbranden en wat rianter olie verbruiken. Vroeger was ontkolen een klusje wat iedere 40.000 km voor kon komen.
Kun je eens wat plaatjes posten van de klus aan je rover? Kunnen we meekijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De garage heeft foto’s beloofd - als ik die heb zet ik er hier een paar neer.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive