Hallo,
Geluk ... ik dacht dat de HD pomp lekte, maar de toevoerslang is op de inlaat vd pomp gescheurd. Er zit een klem omheen en daar gaat mijn vraag over. Als ik bij de “partspoint” een nieuwe slang kan kopen kan ik die dan met een alternatieve klem borgen?
Met vriendelijke groet,
Wim
wim; als de slang gescheurd is, kun je die dan inkorten? Of ben ik nu abuis? volgens mij heb ik nl. hetzelfde euvel gehad. En een nieuwe slang? of die verkrijgbaar is?
airfryer=luchtbakker.
Hoi, ik had ergens een draadje gevonden over slangen van Pirtek, of partspoint zoiets hebben daar kom ik zaterdag achter. Inkorten zou mi ook kunnen, er kan wel wat geschoven worden, maar niet veel.
Wim
morgen wim; hebben we het hier over? http://xantia007.free.fr/19_circuit_retour_tuto_alim.php
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
default LHM slang. op de rol bij chyparse.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jaja, dan heb je de slang, maar er zitten ook hele korte bochten in, en die moet je ook hebben, je kunt niet met ‘‘rechte’’ slang werken.
airfryer=luchtbakker.
Hallo,
Ik heb met moeite de slang los gekregen bij de pomp inlaat en uitlaat voorraadvat. Klopt het dat de inlaat pomp 10 mm is en de uitlaat van het vat 12 mm?
Op het forumdraadje las ik dat de nieuwe slang 12 mm was en dat de auteur het met twee slangenklemmen op de inlaat had vastgezet.
Maar is zo een slang we te koop met twee diameters?
Gegroet,
Wim
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
https://tinyurl.com/ef5jkdnu
Hoe het in een Xantia zit weet ik niet maar: Er zijn eventueel verlopen te koop. Zie ter beeldvorming de link. Er zijn ook kunstof oplossingen. Zo kun je netjes 10mm slang aan 12mm slang koppelen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
geachte wim; ik heb de ‘‘wartel’’ op de pomp gemeten, die is 10mm de knobbel is ca 10,5mm dus een slang van 10mm is prima passend. De aansluiting op het stalen deel vanaf de pomp, deze zit bij mijn hdi nét vóór het luchtfilter, die is ook 10mm, dus je kunt een slang maken van 10mm slang, de bochten kun je creatief maken met bv 10mm alu of koperen buis, gewoon een buigijzer lenen en zelf even maken. dus de aansluiting op het voorraadvat hoeft niet los, die is meestal gewoon goed, en beweegt niet, dus lekker laten zitten. Succes !
airfryer=luchtbakker.
Hallo, wat een leuke site om oplossingen op gebied van slangen toe te passen! Bedankt!
Simpelste oplossing is 1 meter oliebestendige siliconenslang en 10 mm verlengstuk dat kan 35 of 40 mm lang zijn (langer/korter), maar dan heb je wel een vernauwing in de toevoerleiding, is dat erg?
Wim
Aanvulling:
Nog terug naar het begin van de storing: toen ik de Xantia ging starten viel me een raar geluid op, ook de “stop” lichten bleven aan. Na mijn constatering dat er LHM vanaf de HD pomp lekte, toen heb ik de motor uit gezet.
Nu heeft de HD pomp dus lucht aangezogen.
Moet ik straks bij de achterrem t systeem ontluchten?
Gegroet, Wim
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee. alleen het primaire circuit.
alles aansluiten, ontlast schroef open en starten tot er een flow is. dan schroef dicht.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hallo,
Alle onderdelen besteld, ik heb 5m olie/benzine slang 10mm (mindere afname kon niet) kortom ik heb straks meters slang over!
Allemaal bedankt voor de tips, ik post nog een bericht als de Xantia weer kan rijden.
Wim.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je dat allemaal over hebt zien we je graag op een beurs met een standje
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Hoi Jeroen,
Ik heb net je gemotoriseerde lijst bewonderd, zou mooi bij mijn “stand” staan ter verfraaiing!
Wim
Hallo,
Slang voorzien van een nieuw eindstuk en met een slangverbinder aan de oude bevestigd en geborgd met slangenklemmen. Ontluchtingsschroef 1/2 slag los en de motor gestart… wachten en wachten..dan de schroef dicht. De Xantia heb ik op de hoogste stand gezet en nu blijkt t parapluutje tegen het plafond te zitten, ik heb er dus teveel LHM ingegoten.
Eindje gereden en op de parkeerplaats de Xantia hoog en laag gezet, weer alles nagelopen en t ziet er allemaal goed uit!
Is nu t ontluchten ook klaar?
Gegroet,
Wim