Heb nog nooit een CX gehad. Eigenlijk wel al heel lang verliefd op. Vooral een zwarte met zwarte lederen bekleding.
Nu weet ik er twee te koop staan:
GTI uit ‘86 met 136K op de teller, maar volgens RDW onlogisch
GTI Turbo 2 uit ‘86 met 190K op de teller, ook onlogisch.
Wel alle twee NL auto’s en een vraagprijs van net onder de 8K
Vraag aan de kenners: welke kopen ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met wat meer informatie wordt het een stuk makkelijker om je van advies te voorzien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat wil je weten?
Het gaat mij vooral om het motorische. Ken de blokken niet. Rest van de auto lukt wel.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Zowel de ongeblazen als de geblazen (T1 en 2) GTi motor zijn vrij probleemloos.
Op voorwaarde dat het onderhoud correct is gebeurd en de auto’s “normaal” zijn bereden.
Gebreken die daaruit voort kunnen vloeien zijn afgesleten nokken van de nokkenas , uitgelopen drijfstang lagers (merkbaar aan te lage oliedruk warm stationair lopende motor)
Als ik moest kiezen zou ik zonder twijfel voor de geblazen variant kiezen, maar mijn mening is niet geheel objectief
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die ‘onlogische kilometerstanden’ zijn bij de RDW standaard voor auto’s van die leeftijd. De kilometerstanden werden immers maar vanaf een veel latere datum dan 1986 geregistreerd.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou ook voor de GTI Turbo 2 gaan. Veel vermogen, veel koppel, hele soepele motor en het verbruikt eigenlijk niet heel veel meer dan een gewone GTI, waarvan ik vind dat ie zwaar vermogen tekort komt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 04-06-2004
- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
graddus schreef:Die ‘onlogische kilometerstanden’ zijn bij de RDW standaard voor auto’s van die leeftijd. De kilometerstanden werden immers maar vanaf een veel latere datum dan 1986 geregistreerd.
Toch is het moeite waard dit na te gaan. Er staan altijd verdacht veel cx’en te koop met lage km standen voor de leeftijd en ik geloof niet dat die (allemaal) kloppen. De huidige eigenaar kan via de rdw een gedetailleerd overzicht uitdraaien.
Ik heb zelf recent mijn cx turbo verkocht met NAP. Mijn RDW overzicht bevatte kilometerstanden vanaf 1989.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als de staat van de carrosserie van beide vergelijkbaar is, dan is de Turbo toch wel heel fijn rijden. Door het koppel hoef je bij een rustige rijstijl veel minder te schakelen. Dankzij de langere overbrenging dan de gewone GTI op langere afstanden ook zuiniger, tenzij je een zware rechtervoet hebt, maar dan schiet je in elk geval lekker op.
Dat gezegd hebbende - als de versie zonder turbo er beter bij staat is zo’n GTI zeker geen straf om mee te rijden. Ook heerlijk soepel en eigenlijk best vlot genoeg.
Bij vergelijkbare staat: altijd de turbo!
Ik rijd dagelijks Turbo 2. Alle motorversies van de CX heb ik gehad of gereden, alleen de 2200 diesel niet . De Gti T2 staat overal met kop en schouders bovenuit.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik zou ook voor een turbo gaan. Turbo 1 0f 2 maakt daarbij niet uit, verbruik van een turbo 1 is alleen hoger.
Bedankt voor jullie reacties.
De Turbo 2 blijkt dus geen 2 te zijn: https://www.autoscout24.nl/aanbod/citroen-cx-2-5-gti-turbo-2-benzine-zwart-4bf5dd7a-570f-45d9-b50b-3b971142b435?utm_medium=email&utm_source=NL-RTM&utm_campaign=After_Lead_Journey_Recommendation_Mail&ipc=recommendation&ipl=Email-engine-itemBased&utm_content=contactedlst&utm_term=button
Kent toevallig iemand deze wagens?
En niet voor mijn neus wegkaaien
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Alleteee mooi. Gewoon gaan kijken. Voor mij zou het schuifdak de no go zijn: te weinig hoofdruimte als je lang bent en te grote kans op roestproblemen.
Het schuifdak heb ik ook zo mijn twijfels over. Weet nog een T2 te staan, heeft nogal al rotte plekken rond het schuifdak.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik zou gaan voor de Turbo en dat het geen T2 is maakt erg weinig uit tenzij je valt over het verbruik dat wat meer kan zijn.
De GTi zou ik laten staan om de hoofdreden dat deze een schuifdak heeft, en geloof mij dat is altijd miserie (ik heb meerdere daktransplantatie’s uitgevoerd en roest aan schuifdaken hersteld )
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een turbo 1 zou ik laten staan: vanwege het verbruik en vanwege de mindere rijeigenschappen. Een turbo 2 is echt de betere en fijne auto. En zuipt minder.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ach, een Turbo 2 met voor jou de juiste prijs en kleur moet je ook maar kunnen vinden. Ik heb 9 jaar in een Turbo 1 gereden en ik was heel tevreden hoor. Verbruik net iets meer dan 1:10, met de Turbo 2 die ik daarna had werd dat 1:11. Tja. In elk geval zuiniger dan een ‘gewone’ GTI.