Garage geeft die gevuld dus zou het moeten goed zijn, enne een aircoboer hebben we hier niet. Mijn instinkt zegt dat er ergens een kabelbreuk is of een relai die niet werkt. Druksensor is al eens vernieuwd geweest paar maanden geleden maar kan uiteraard wel nog eens stuk gaan.
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb het vermoeden dat de goedbedoelde adviezen in de wind geslagen worden. Waarom dan posten op een forum?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
losseke schreef:Mijn instinkt zegt
Aan je instinct heb je vrij weinig, aan een goede drukmeter en een goede multimeter met schema heb je meer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Op zich is een airco systeem een verzameling natuurwetten, die samengevoegd tot een goed werkend geheel gewoon eenvoudig te behappen moet zijn ( ik weet er wel wat, maar niet het fijne van) , maar een airco die zoo vervuild is als je op de foto’s laat zien, daar moet eerst aan de basis worden gewerkt, schoon, lekvrij , en dan alles controles uitvoeren die hier ruimschoots aangegeven zijn, en dan gaat het uiteindelijk weer functioneren. Maar het riekt een beetje naar; het in de wind slaan van van de aangeboden kennis en waarschuwingen, om dan te blijven aanmodderen en onnodig veel risico’s nemen met aanverwante gevolgen. Succes.
airfryer=luchtbakker.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Alles is lekvrij hoor, geen enkel opmerking daar over, ik hen ook nooit iets vernoemd naar een lek of zo alleen krijg ik geen stroom p de magneet. Kabels gevolgd en nergens een onderbreking te bespeuren, alles uit gemeten met de multimeter.
Diagnose heeft P0530 aan maar er zit pas een nieuwe druksensor in. Zal het zelf wel oplossen als ieder hier denkt gat ik er niks vanaf weet of raad in de wind sla. Dit mag gesloten worden.
xsara VTR 2002
losseke schreef:Aan de druk zal het waarschijnlijk niet liggen…...
Waarmee heb je ‘m gevuld, met R134a of met dat butaan/propaan mengsel waar je het eerder over had? En in de juiste hoeveelheid?
En hoe(veel) is er olie bijgevuld?
Op die drukmeters in dat plaatje is te zien dat de druk duidelijk te laag is…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Is een paar maanden geleden gevuld geweest in de garage omdat die nog onder garantie was, ik zelf was er niet bij dus verder weet ik niks, weet juist dat die zo een machine staan had.
xsara VTR 2002
In je openingspost schreef je:
Hallo, omdat de airco sedert aankoop nooit gewerkt heeft wil ik mij er wel eens in vediepen…...
Dat kan ik niet rijmen met wat je nu schrijft….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ba nee die heeft ,ooit gewerkt, ze hadden mij gezegd dat die wel werkte maar is niet zo. Heb er verder geen aandacht meer aan geschonken tot nu.Ben ferm bij het 14de gezet geweest in die garage, intussen is er ook al een ombudsman ingeschakeld met de melding van alle gebreken die er uit gekomen zijn na aankoop, dat kan wel even op zich laten wachten.
xsara VTR 2002
Dat was toen, maar nu?
Hierboven vroeg ik daarom:
Waarmee heb je ‘m gevuld, met R134a of met dat butaan/propaan mengsel waar je het eerder over had? En in de juiste hoeveelheid?
En hoe(veel) is er olie bijgevuld?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Sedert heb ik er niks mee gedaan, koelmiddel zit er nog altijd in en niks anders
xsara VTR 2002
Hoe moet ik dit
losseke schreef:Hallo, omdat de airco sedert aankoop nooit gewerkt heeft wil ik mij er wel eens in vediepen.
Eerste vraag, is dit normaal dat deze troep overal in het systeem zit? Dit komt waar de druksensor zit.
dan lezen?
Die druksensor heb je vervangen, lees ik ook.
Of zit dat anders?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap helemaal niets meer van dit topic…. niet van de vraag, niet van het taalgebruik en niet wat het doel nou is…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ook niet
Daarom probeer ik met gerichte, tijdvolgordelijke vragen te achterhalen en duidelijkheid te krijgen wat er nou echt gebeurd en aan de hand is.
Hopelijk lukt dat, we zullen zien
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Tja, als ik de foto’s van de eerste post zie is het systeem open en dan zit er natuurlijk helemaal geen koelmiddel meer in. En dan zorgt de druksensor er voor dat de compressor niet inkomt. Het is geen rocket science. Aircosysteem nooit zelf openmaken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.