Stuurhuis is inmiddels succesvol vervangen en heb het nog niet op lekkages kunnen betrappen, van de winter eens fijn dat oude uit elkaar halen en de dichtingen van de cilinder vernieuwen.
Heb wel mijn vraagtekens bij de rijhoogte, die is voor en achter 2,5 a 3 cm te hoog, werkt de wagenhoogte verstelling proportioneel? met andere woorden, zou ik door de hevel lager te zetten de auto op de ‘juiste’ hoogte kunnen zetten of zijn dat vaste standen?
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, dat moet je regelen met de klemmen die om de stabilisatorstangen zitten. Een klein beetje verdraaien na het lossen geeft al een behoorlijk effect.
Doe dit altijd alleen maar op een brug waar de auto gewoon op zijn wielen staat.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Frans&Inge; schreef:Stuurhuis is inmiddels succesvol vervangen en heb het nog niet op lekkages kunnen betrappen, van de winter eens fijn dat oude uit elkaar halen en de dichtingen van de cilinder vernieuwen.
Heb wel mijn vraagtekens bij de rijhoogte, die is voor en achter 2,5 a 3 cm te hoog, werkt de wagenhoogte verstelling proportioneel? met andere woorden, zou ik door de hevel lager te zetten de auto op de ‘juiste’ hoogte kunnen zetten of zijn dat vaste standen?
DS-TT heeft een film in wording over het afstellen van de wagenhoogte.
Als je mij een PM stuurt, dan krijg je de link naar de voorlopige versie
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Oehhh!! Wanneer komt ie uit Egbert?
Komt in de Nieuwsbrief van half november. We zijn nu nog kleine details aan het aanpassen, mn een paar beelden toevoegen om het duidelijker te maken.
Alles word uitgelegd met ons “veersysteem krukje”.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Met behulp van (of eigenlijk wordt het gewoon voor je gedaan, bedankt weer mannen) is de rijhoogte weer naar mijn zin, uiteraard zeer geïnteresseerd meegekeken en waar mogelijk geassisteerd.
Er werd daar nog een opmerking gemaakt over de achterlichten, mogelijk zitten er twee linker lichtkappen op en dat zou aan de binnenkant ergens te lezen zijn.
Nu heb ik de kapjes verwijderd (tot mijn grote verbazing en blijdschap zwart gespoten pallas kappen ) maar nergens op het kunststof staat links of rechts aangegeven, nee, ook niet in het Frans….droite, gauche
Bestaan er linker en rechter kappen of zijn ze onderling uitwisselbaar?
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Interessante vraag. Ik zou in eerste instantie denken dat links en rechts hetzelfde zijn. Bij mijn ID is dat het geval.
Dus even googlen en: De site van CitArt maakt wel onderscheid tussen links en rechts voor de pallas achterlichten (compleet)
https://www.citart.com/nl/achterlicht-pallas-links-70.html
https://www.citart.com/nl/achterlicht-zwart-70-rechts.html
Helaas kan ik op de foto’s niet zien wat het verschil is. Omdat ik zelf dus een ID heb kan ik het ook niet in de praktijk controleren maar ik volg het verder verloop van de vraag met interesse. Want waarom zou je als fabrikant links en rechts niet hetzelfde doen met de kappen als het achterliggend model (vorm, lay out, montage e.d.) identiek is?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Misschien zie ik dat het chroom-zwart op de “lijntjes” tussen de lampen links-rechts andersom zijn. Als je een kap dan op de verkeerde kant monteert zit het chroom aan de onderkant en het zwart boven. Maar ik zei al, het is op de foto’s lastig te zien of dit op de kappen het geval is.
Dus nu over naar andere experts
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Heeft iemand wel eens geprobeerd die kapjes uit elkaar te halen? het lijkt uit meerdere onderdelen te bestaan en die mooie zilveren laag zit onder de buitenzijde die doorzichtig is…
Als je de hele unit demonteert, dus niet alleen de kappen, zie je aan de achterkant, naast de fitting van de kentekenverlichting, “gauche” of “droite” in hoofdletters staan.
Tussen alle documentatie de gegevens van de eerste Nederlandse eigenaar gevonden en een vrijblijvend mailtje gestuurd met de uitnodiging even over zijn oude auto te praten en wat dingen op te helderen.
En zowaar, na enkele dagen telefoon en een nog steeds enthousiaste DS liefhebber aan de lijn, hij heeft de auto zakelijk gereden als fysiotherapeut en in deze kleur laten spuiten, de motor laten reviseren etc. Ik kreeg zelfs via wetransfer alle fotoś van de hele geschiedenis en de reparaties enzo.
De auto is in 1992 door Jansen uit Bennekom geimporteerd als Dsuper 5 in de kleur vert argente AC527 maar is als Dspecial op kenteken gezet vanwege de bijtelling voor het zakelijk gebruik.
De dx2 motor is destijds gereviseerd maar iemand is vergeten de axiaallagers te plaatsen waardoor er bij een noodstop het hele ding in de soep liep, de interne delen van de dx2 motor zijn toen overgezet in een dy3 blok ivm een scheur in de originele motor.
Moet hem nog eens vragen waarom er twee linker achterlichten op de auto gezet zijn maar misschien heeft dat al in Frankrijk plaatsgevonden, kortom, we zijn weer wat wijzer over het hoe en waarom
Deze schoonheid is na een lange zoektocht gisteren bezorgt, met dank aan https://wheels-in-box.com in onze eigen kleur, wat maakt Norev toch mooie modellen
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeker leuk in je eigen kleur
Ooit de allereerste uitvoering in Vert Arganté gekocht. Maar toen de Beige Tholonet jaren later beschikbaar kwam heb ik er ook direct 1 gekocht, zelfde kleur en uitvoering als m’n eigen DS
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
repelsteeltje schreef:Als je de hele unit demonteert, dus niet alleen de kappen, zie je aan de achterkant, naast de fitting van de kentekenverlichting, “gauche” of “droite” in hoofdletters staan.
De kappen zijn hetzelfde (net als de reflectors) maar de units zijn verschillend (zie leveranciers als Der Franzose), ben ik uit ervaring achter gekomen toen ik ze verkeerd om gemonteerd had en de achter(boven)bumper tegen de units klem kwam te zittemn.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!