Hey
Vorige week is mijn krukaskeering en oliefilterhuis vervangen in verband met lekken
Nu lekt mijn wagen nog altijd olie
Wat kan het dan nog zijn?
Vanalles. Dat is vanaf het beeldscherm niet te zeggen.
Dus motor schoonmaken en dan kijken waar het vettig wordt of waar je oliesporen ziet. En die dan volgen.
Wim,
Disciplus Simplex
Heb je plassen onder de auto? Dan lekt het nog steeds ergens. Of het zijn nog druppels van het verholpen lek.
Inderdaad alles schoonmaken, motor laten draaien en kijken waar het vandaan komt.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Een 1.4 in een C4, dat is toch een TU blokje? Die willen ook wel eens langs de klepdekselpakking lekken
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vaker komt voor het olie zweten door de koppakking op de hoek bij de dynamo, daar hebben veel TU-tjes last van, behalve de TU5.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ah ik dacht dat de klepdekselpakking ook een dingetje was bij de TU. Dan ben ik wellicht in de war met de XU in mijn ZX. Die lekte olie uit de klepdekselpakking en koelvloeistof uit de koppakking, op hetzelfde hoekje als waar de TU olie lekt.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Andy6804 schreef:oliefilterhuis
Is het een 1.4 VTi (EP3)?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Die bestond in 2006 nog niet. Dit zal echt wel een TU zijn.
Voordat we verder speculeren is het inderdaad eerst schoonmaken en dan verder kijken.
de drie genoemde plaatsen zijn dan echt wel te herleiden, want het zit dan rechts, links of midden onder waar de olie vandaag komt.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zeker wel, er werden in 2006 al P207s geleverd met deze motor.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986