Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Warmstoken heeft beperkt zin, heetstoken helpt. Ervaring leert dat de borgpen veel eerder staat te gloeien dan het armpje zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Laatste keer dat ik dit probleem had heb ik een doorslag op de luchthamer gelast en zo een klein beetje zinvol geweld gebruikt.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Dank Niels.
Gaan we voor zinvol geweld met de slagpen en heet stoken. Wordt vervolgt.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ondertussen met koelsysteem bezig.
Is er op het blok een laagste aftappunt aanwezig om het geheel vloeistof vrij te maken.
De update van de pen volgt nog als ik juiste gereedschap heb
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Achter de startmotor. Dop 21mm
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank waterman voor snelle antwoord. Ga er mee aan de slag.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Gevonden. Boel eens goed doorgespoeld en was geen overbodige luxe. Inmiddels weer goed schoon.
De volgende uitdaging is het lossen van de voorste veercilinders en dan met name de veerstangen.
Bij filmpje van ds-tt zag ik dat het onderdeeltje waar de stang in zit en op de kogel rust nog los kan met splitpen. Bij dit type lijkt dit nog onderdeel van de veerarm. Clip van de veerstang is los maar lijkt nog ergens op te haken.
Of is deze in het verleden ovaal geworden waardoor hij niet los komt.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Is het niet zo dat die stang allen maar uit de kom wil in een bepaalde stand?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij 65-66 kan de stang niet los.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke. Betekend het dat hele draagarm eraf moet om veercilinders te vervangen?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij drukt die stang gewoon tegen de bodem van de zuiger en is daar niet mee verbonden. Het kan zijn dat je eerst het einde van de cilinder af moet schroeven.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt de veerstang zit los in de zuiger en met een clip aan de draagarm. Daaronder zit een kogel waar hij op beweegt.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Doe eens een foto
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik ben geen echte DS/ID kenner, maar vroege DS/ID’s hebben geen “losse cup”. Zie pagina uit onderdelenboek. Dit is van 1962.
Als ik heb goed zie dan is dat in februari 1967 veranderd met een andere “hevel” en een losse cup als kogelhouder.
To err is human, not to err is divine.
Dank. Dat klopt deze zit vast ten opzichte van de latere waarin kop los komt met splitpen.
Stang D434 komt niet los. Borgclip al los.
Dan beweegt hij een cm of 0,5 a 1 alleen dan stokt hij.
Foto plaatsen is gelukt met een screenshot van het origineel komt hij onder de 500kb. Dat maakt het probleem mogelijk wat duidelijker
Citroen rolls better then a Rolls!!