Nou ben ik niet de specialist, maar die hevel ziet er verdacht veel uit als een “latere” waarin een losse kop hoort.
Ziet het er aan de andere kant ook zo uit ? Ter controle ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit is idd het model waarvan de kom niet uit de arm kan. Het zo, als ik me niet vergis, wel mogelijk moeten zijn om na losmaken van de clip, de veerstang uit de kom te halen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Beide kanten gelijk en zonder splitpen en/of losse
Kop.
Zal vanmiddag eens proberen of de uitslag zorgt voor een andere hoek zodat hij wel uit de kom komt.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die klembeugel die je ziet kan wel los
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De borgclip was geloof ik al los.
Maar kan je de veerstang niet wat naar boven duwen met een beetje kracht?
Dat zou moeten kunnen als de hoogteregelaar in de laagste stand staat.
De veerzuiger moet denk ik nog een stukje naar boven.
Met een tang de stang vasthouden en dan naar boven duwen. Anders de bol eraf halen, en een doek oid om de veercilinder om de olie op te vangen.
vóór en na ‘67:
De veerstang is anders, de veercilinder ook, maar die kan je dacht ik wel omwisselen. Het oude type wil nog wel eens lekken.
Dank voor de duidelijk plaatjes.
Inmiddels is het gelukt. Beide kanten maximaal ontlast en met een kleine draai kwamen de stangen uit de kom.
Kunnen die schoon en gerevisseerd worden.
Enkel nog de kogels uit de kommetjes vissen en straks met nieuw vet terug monteren.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ik denk dat de stangen niet gereviseerd kunnen worden, hoeft meestal ook niet.
Ze kunnen een tik geven bij het opstijgen als ze flink ingesleten zijn, maar volgens mij gebeurt dat alleen bij de achtervering.
Als de kogel nog mooi glad is hoef je die niet te vervangen.
Je zou hem ook een slag kunnen draaien, volgens mij draait hij niet bij het veren.
Mocht je toch voor “nieuwe” gaan, dan moet je er wel bij vermelden dat je het oude type veerstang moet hebben.
Volgens mij zijn die oude korter dan de latere typen van na ‘67
Als ik mij niet vergis hoeft er ook geen vet op de kogel omdat hij in de LHM hangt, maar dat weet ik niet zeker.
Dat kan je beter zelf beoordelen met het setje in je handen.
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het loopvlak van de stangen, waar ze mee op de kogels lopen, kun je naslijpen als er groeven in zijn gesleten. Ze moeten met dik vet worden gemonteerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank, stangen ga ik controleren en kogels preventief vervangen. Alhoewel ze er wel onbeschadigd uitzagen.
Nog specifiek dik vet?
Komt inderdaad weer olie (lhs) in/op/rondom.
Nu ik alles toch open heb, vervang of reviseren. Twijfel nog over de metalen retourleidingen.
Worden de dikke stalen retourleidingen wel eens vervangen? Starten bij dorpel/schutbord bestuurderskant en loopt via middelste traverse naar binnen toe.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik dacht dat je dat ding naar LHM ging ombouwen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uiteindelijk toch op lhs gehouden.
Citroen rolls better then a Rolls!!
O. LHS…
Dat is dan kennelijk één van de laatsten…
LHM geeft wel minder problemen ...
Als je toch bezig bent met de hydroliek zou ik ombouw wel overwegen.
Leidingen zou ik alleen vervangen als ze flink ingepit zijn.
Klopt is laatste met LHS.
Alle hydroliekleidingen vervang ik. Ook leidingen die niet gepit zijn. Alleen metalen retourleiding lijkt me dikker. Had beetje vliegroest. Lijkt me een aardige klus die te vervangen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bull Frog Bleu schreef:
Alle hydroliekleidingen vervang ik. Ook leidingen die niet gepit zijn.
Waarom?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Al paar gehad die op het oog oke leken maar toch braken of dicht zaten. Nu ik toch bezig ben dan maar alle leidingen.
Citroen rolls better then a Rolls!!