Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zou om te beginnen de achterste hoogteregelaar verdenken.
En nog iets: Achter inzakken bij het remmen duidt zoals gezegd op teveel ruimte tussen remschoenen en -trommel.
Het “naar buiten draaien” van de zeskanten aan de buitenzijde is niet voldoende.
Het afstellen van die schoenen is niet ieders werk. Is daar niet een DS-TT filmpje over?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als de remschoenen eenmaal correct gemonteerd zijn kun je de speling vanwege slijtage wegnemen met alleen de zeskanten aan de achterkant.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het kan nog steeds de hoogte regelaar zijn als ook de veercylinders aangezien het gedrag veranderd in standje “1 hoger”. De as van de hoogte regelaar sluit nu mogelijk wel af OF de zuigers in de veercylindrs dichten nu wel af doordat die een stukje verder uitgeschoven zijn.
Je kan in rijstand de ijzeren retourleiding eraf nemen om te kijken wat daar uit de hoogteregelaar komt…
Het kan ook nog steeds de hoofdremcylinder/klep ziijn omdat de veerdruk direct op die klep staat. Als die klep lekt ( en dat doen ze vaak) zakt de auto ook. om dit uit te sluiten dop je de 3 weg richting remklep af en test je opnieuw.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
ik dacht ook aan de achterste hoogteregelaar aangezien het één standje hoger beter gaat maar de gespannen lekzakken?
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Laat hem eens helemaal zakken en dan de lekzakken zoveel mogelijk leegknijpen.
Daarna in de gaten houden hoe lang het duurt voordat ze weer helemaal vol zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of je haalt de lekzak er ff af en kijkt wat er tussen uit de cylinder lekt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen. Wordt bijzonder gewaardeerd.
Ik denk nu als eerste aan een slangetje aan de retour van de uitgeknepen lekzak en dan kijken wat er uit komt in tijd/hoeveelheid en dat in de rijstand met lopende motor. Weet iemand hoeveel lekkage “normaal” is?
In het DSTT filmpje wordt wel deze test optie maar geen concrete hoeveelheid genoemd.
De testen van Bogaard77 (waarvoor dank) ga ik uitvoeren als bovenstaande het probleem niet is.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er mag best een drupje uit komen elke 5 seconden of zoiets
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
jantje1948 schreef:Als de remschoenen eenmaal correct gemonteerd zijn .....
Dat is nou precies wat ik zei: Als dat niet correct gebeurd is (niet ieders werk) dan heb je een probleem.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Even geprobeerd. Lekzak leeg. Starten in rijhoogte. Lekzak in 30 seconden gevuld. Lijkt mij meer dan een druppel in 5 seconden. Ik denk dat ik een setje keringen voor de veercilinders ga bestellen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met alleen nieuwe afdichtingen ben je er niet:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1815
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dank voor de tip. Ik heb de shop van Citrotech maar even bezocht
Geen idee hoelang de huidige er al onderzitten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Vandaag de veercilinders (nieuwe) eronder gesleuteld. Hij rijdt nu strak, zakt en zoekt achter niet meer. Dank voor alle tips.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Je hebt het nu over remcilinders.
Klopt dat, of is het een verschrijving en bedoel je veercilinders?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jw, goed gezien. Ik heb wat teveel LHM binnengekregen, denk ik. Heb mijn post aangepast
Na ruim 30 minuten nog steeds druk achter.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn