Mijn BX krijgt een elektrische aandrijving. Voordat ik deze ga plaatsen worden alle onderdelen die geen functie meer hebben (en dat zijn er nogal wat) verwijderd. Hierna alles in de Mike Sander antiroest en de hydrauliek in orde maken. Voorlopig nog niet op de weg dus. Stapje voor stapje .
Wie kan mij helpen aan een beschrijving voor het netjes uitbouwen van de benzinetank?
XM Berline Exclusive, Griz Quartz, ES9J4
BX 14TGE, Vert Trigon (conversieproject)
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Heb je al eens onder de auto gekeken hoe het vast zit?
Gewoon 4 of 5 bouten eruit, paar slangklemmen los en dat ding stuitert op de vloer.
Oh ja, eerst even de zitting van de achterbank omhoog, die zwarte plastic doppen eruit en daar doorheen alles wat je daar ziet even losmaken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Het blijken vijf M8 bouten te zijn die van binnenuit moeten worden losgedraaid. Ik had eerst geen boutkoppen of moeren kunnen ontdekken, vandaar (uit onzekerheid) de vraag op het forum geplaatst. De drie verticaal geplaatste bouten aan de achterzijde zijn eenvoudig te bereiken na wegtrekken van wat vilten bekleding. De twee horizontaal geplaatste bouten aan de voorzijde zijn lastiger. Hiervoor moet de zitting van de achterbank worden verwijderd en ruimte gemaakt tussen de vloerbedekking en het opstaande plaatwerk.
XM Berline Exclusive, Griz Quartz, ES9J4
BX 14TGE, Vert Trigon (conversieproject)