In het kort: hoe neem ik het slotcilinderdeel uit de deurgreep?
De sleutel ervan (ook de z.g.a.nwe. gebruikte reservesleutel) steekt er wel in maar draaien gaat niet.
Nu weet ik dat het slot bij andere A-modellen nogal eens wordt gefixeerd met een halfrond draadveertje.
Op 1 van mijn foto’s is te zien dat het slot in een cilindrisch deel van de greep zit.
Dat cilindrische deel heeft aan de excentriek-zijde een sleuf van ruim 1 cm. Heeft die sleuf een functie?
In het open einde ervan zie ik niets. Hoe zou ik überhaupt het slot uit de deurgreep moeten nemen?
Zou een (A-model-)hobbyist tussen Utrecht en Amersfoort met raad en daad kunnen helpen?
Alvast vriendelijk dank.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
Hallo Jean=Paul,
wat je kunt proberen, is de cilinder inspuiten met WD40 en een nacht wegleggen.
De reservesleutel kan je met een licht schuurpapiertje even over de platte kant schuren, eventueel scherpe hoeken iets afvlakken.
Na de nacht even opnieuw proberen, misschien ook even in de cilindrische buis spuiten.
Mvg
Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v