Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Bij de eerste keer monteren zat het hitteschild er niet op, maar na het kijken van het filmpje van DS-tt, kwam ik erachter dat die er nog op moest. Die lag dan ook nog in een doos met losse onderdelen die ik bij de auto kreeg.
Inmiddels weer terug van de Pressé met hier en daar wat pech, maar we hebben wel een prijs gewonnen! Ik laat even in het midden welke .
Tijdens de rit kregen we toch weer problemen met de nieuwere vuile tank, dus moesten we wachten op de ANWB.
Nadat ze het 1x voor hadden gedaan, konden we zelf de carburateur schoonmaken, bij de tweede en derde keer stoppen.
Het tikken van een eerder filmpje in de post, is inmiddels ook opgehouden, omdat de hydrauliek pomp zo moe is geworden dat die niet zoveel meer doet.
Deze moet nu dan ook vervangen worden samen met de voorraad bol. En de tank moet natuurlijk nu echt eens goed schoongemaakt worden of vervangen.
Ik kan een gereviseerde LHM pomp krijgen en de tank zou ik kunnen laten spoelen en behandelen (weet nog niet waar). Of alles nieuw? Wat raden jullie aan.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zoek een lhm pomp van een CX. die hebben meer plunjers en lekken nooit.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Bogaard77: dat is een goed idee. Past een CX LHM pomp op een Id/DS? Of moet je die pomp nog passend maken? Veel plunjers en nooit lek is namelijk erg interessant.
Een kort google-onderzoekje leert dat Bart Ebben nog wat gebruikte CX HD pompen op voorraad heeft. Zoals het lijkt op de site zijn er verschillende typen van.
Ten aanzien van het hitteschildje: mijn ID19b heeft er geen. Is dat origineel zo of moet ik ook op zoek?
Voor de tank: als je de tank grondig reinigt (cementmolen en kiezels) hoef je geen nieuwe te monteren. Schoon = schoon. Wil je alle gezeik uitsluiten (na reinigen kan de tank plaatselijk dun zijn, gaan zweten of lekken) is alles nieuw vaak het beste. Er is coating te koop die de tank verzegelt (tankseal). Daarmee verzegel je mogelijk een dun geworden tank en voorkom je inwendig roesten van een tank.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX pomp is niet plug en play, enige aanpassingen zijn nodig.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Ik heb hier een uitleg gevonden van Jan Griffioen, helaas doen de foto’s het niet meer. Het is inderdaad niet plug & play.
Dus twijfel niet of ik in eerste instantie een nieuwe of gereviseerde pomp erin zet.
Zo’n pomp lekt vaak omdat de mensen niet weten hoe de afdichting op de as werkt. Als je as “slingert” of heen en weer beweegt door een versleten lager voor of achterop dan kun je dichting nog x keer vervangen, het lekt dan toch.
Daarnaast moet je exact de goede maat o-ringen gebruiken.
Maar als je goed reviseert blijft hij wel dicht !.
Als je geen draaibank of stabiele kolomboor hebt dan krijg je dat gat niet goed in de poelie.
Tank: Er zijn nieuwe te koop, bijvoorbeeld bij tomverheyden , kost wel 380 euro, maar dan ben je voor je leven van de problemen af.
To err is human, not to err is divine.
Mocht je voor cx pomp gaan heb er nog wel eentje liggen.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Arjan Verkade schreef:CX pomp is niet plug en play, enige aanpassingen zijn nodig.
alleen voor een half automaat….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
CX pomp heeft een poelie voor maar 1 riem. Ik had wel vulringen nodig om goed uit te kunnen lijnen met (1 van de) poelie(s) op de aandrijfpoelie.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
precies. maar 1 riem is zat. Idd enkele plaatringen ertussen omuit te lijnen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Dit weekend de nieuwe LHM pomp gemonteerd en de uitlaat weer degelijk gemonteerd.
Het vervangen van de voorraadbol ging minder makkelijk dus dat heb ik even uitgesteld, want eruit zou misschien wel lukken, maar erin… Er is namelijk niet heel veel ruimte.
Daarna natuurlijk weer een test rondje gereden en het schakelen ging weer als een zonnetje.
En is het een CX of een DS pomp geworden?
Fijn dat ze weer lekker schakelt
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Het is een DS pomp geworden, ook omdat deze al 3 poelies heeft.
En er nog genoeg andere zaken aan de DS gedaan moeten worden.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
—
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gister de trekhaak weer gemonteerd. Nu nog de stekkerdoos vernieuwen en dan kunnen we eens iets gaan trekken.
De nieuwe benzinetank is ook binnen en deze wordt vrijdag gemonteerd.
Daarna aan de slag met de rolgordels en ik wil daarbij ook isofix inbouwen, door een lange stalen plaat op de punten van de gordels te bevestigen en daarop de beugels te lassen. Dan hebben we gordels en isofix, dat lijkt me wel veilig.