4120-T testkast
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 oktober 2022 04:02 PM

Hallo!

Ik krijg binnenkort een Citroën XM 2.0i comfort uit 92.
Als ik Olving mag geloven zit daar een Bosch motronic MP3.1 injectiesysyeem in.

Nu zie ik in dat boekje een aantal diagnoseapparaten staan, onder andere de 4120-T

Op marktplaats staat een advertentie voor een complete Peugeot PP2000 set, maar er ligt ook een 4120-T bij.

Weet er hier iemand het antwoord op deze vragen:
1. Wat kan ik met dat apparaat op mijn auto uitlezen (en instellen?)

2. Is zo’n ding universeel of zou het alleen op Peugeot werken?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 16 oktober 2022 05:25 PM
  [ # 1 ]

Niemand?

Hier zaten toch een paar ouwe Citroënmonteurs, waar zijn die dan gebleven?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
klever33
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 16 oktober 2022 06:06 PM
  [ # 2 ]

Tester 4120-T funktioneert enkel met Peugeot/Citroen modellen , welke uitgerust zijn met een 30 polige stekker.
Voor zover ik mij herinner heeft de tester de volgende functies :
1. Storingscodes uitlezen
2. Rijtest uitvoeren ter controle van bekabeling, stekkerblokken en aansluitingen.
3. Vergelijking van gemeten waarden met de opgeslagen fabriekswaarden.
Misschien, maar dat weet ik niet meer, activeren van bepaalde onderdelen.Dit kan wel met tester 4125-T.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 16 oktober 2022 08:52 PM
  [ # 3 ]

Hey dank je voor je antwoord!!

Ik heb inmiddels het kastje binnen.
Erbij zit een tweepolige steker, mis ik nou een verloop?


Op de achterkant staat een beknopte handleiding, en voor zover mijn Frans reikt, meen ik te lezen dat je foutmeldingen kan uitlezen, dingen mee kan bekrachtigen (kleppen? injectors?), rijkheid(van het mengsel?), en iets met vooruit. (vervroeging of zo?)

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 oktober 2022 11:36 AM
  [ # 4 ]

Nu op Marktplaats! Klikkerdeklik

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 oktober 2022 01:41 PM
  [ # 5 ]

Die steker is de enige die je nodig hebt: Aan een vroege XM zijn de diagnose stekers “2 draads”, even zoeken waar ze zitten.
Dit is voor auto’s van voor de OBD !

Voor het geval je frans niet helemaal “en forme” is:
Touche Choix: Keuze toets
F1: Lezen zelfdiagnose
F2: Activatie van “actionneurs”, d.w.z. kleppen of solenoides.
F3: Instellen mengsel
F4: Instellen voorontsteking.

Touche validation: Toets voor bevestiging
Rood: Dubbele fuktie: Bij F1: Wissen Bij F3 en F4 Niveau omlaag, minder. vroeger.
Groen: Dubbele functie: F1, F2: “Appel” = opvragen gegevens.
F3, F4: Niveau omhoog, meer, later.

Codes:
C1: Contact aanzetten.
C-:  het contact moet uitstaan bij het begin.
Er: Geen verbinding met de computer.

Lang geleden dat ik daar nog eens iets mee gedaan heb.

succes.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 17 november 2022 07:00 PM
  [ # 6 ]

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb de injectie ECU kunnen uitlezen, maar de Hydractive niet.
Die wilde alleen met een knipperkastje.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3723
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 17 november 2022 07:09 PM
  [ # 7 ]

Dat kan best kloppen:
Ik denk dat de 4097-T van Citroen de officiële versie van het knipper kastje is, die is duidelijk ouder dan de 4120-T

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook