Goedemiddag,
Heeft er iemand ervaring met deze motorsteunen misschien? (polyurethaan)
https://polypro.com.ua/en/katalog/citroen/cx/1974-1991/
Mvg, Cees
Interessante site! Ik heb geen ervaring met deze onderdelen.
Ik maak voor de CX club stuurkogelhoesjes en een kachelbalg na in polyurethaan (PU). De oudste hoesjes zijn ondertussen enkele jaren oud. Tot nu toe heb ik nog niet gehoord dat de PU stuurkogelhoesjes het begeven. Het lijkt erop dat PU een bruikbaar materiaal is. Ook exemplaren die ik buiten in weer, wind en zon heb liggen blijven vooralsnog goed.
Ik hoop dat de flexibiliteit van de motorsteun en versnellingsbaksteun e.d. overeen komen met originele. Als ze stugger zijn zal je meer trillingen voelen. Ik denk dat uitproberen de enige manier is.
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Goedemiddag,
Het is wel iets voor de Cx club misschien.
Vraag me eigenlijk af of je van pu ook lekzakken kunt maken voor bijvoorbeeld de Ds.
Nog een leuke link. Ik heb er mijn veerschotels voor de xantia laten reviseren
https://elastomer.eu/index.php/en/citroen-strut-mounts
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat is inderdaad een leuke link, ziet er goed uit.
Even een oud topic naar boven halen. Ik was benieuwd of er intussen meer mensen de stap gemaakt hebben naar polyurethaan motor- of baksteunen?
De aanleiding is dat ik in mijn voorraadje gebruikte baksteunen ook geen 100% exemplaar meer had zitten toen ik gisteren een andere wilde monteren.
Eerder was er door Nielsje al melding gemaakt van slechte kwaliteit after market baksteunen.
Mn bij de gti turbo krijgen de steunen het wel voor de kiezen.
De baksteun lijkt in de keten de zwakste schakel.