Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Voor meer informatie zie http://www.cardiagnostics.be/-now/VAS 5052_bestanden/SSP VAG SelfStudyProgram.htm
Even de hele link kopiëren en in de browserbalk plakken.
En dan nr. 94 als pdf downloaden.
Is van VAG, maar behandelt het Bosch Mono-Jetronic systeem wat Citroën ook gebruikte bij de AX en BX.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:
Hoe lang heb je ‘m nu in bezit?
Ongeveer 2 maanden.
Over valse lucht, dit is wel interessant ik zal alles goed nalopen of er misschien iets niet helemaal vast zit, maar ik kan me voorstellen dat het soms niet met het blote oog is te zien.
Is het ook mogelijk om de ecu uit te lezen met een eigen lampje aan de stekker, dat die dan gaat knipperen voor de code? Anders zou het misschien erg moeilijk worden als ik niet zo’n apparaat heb. Ik zal vanavond even al het lees materiaal naar binnen werken in ieder geval. Dank voor het meedenken.
Kick.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
https://www.xmclub.nl/producten/knipperkastje-niet-laatste-bouwjaren
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nog even een tip, scoor een andere tellerpartij….
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Andere teller partij ga ik zeker naar kijken, werkt de knipperkast voor de xm dus ook netjes voor bx? Even dubbelchecken hoor. Ook kan ik de link van het knipperkastje wel zien maar volgens mij ben ik niet bevoegd om er iets mee te doen (kan ook niet terug naar productlijst), wel al een account aangemaakt. Maar misschien als ik nou eerst een nieuwe teller partij erin zet als dat niet als te veel kost, dan heb ik dat niet eens nodig.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Vraag hier maar eens.
https://www.desnoekfabriek.com/
Of hier.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
https://www.garage80.nl/a-57346385/tellerbak-bx/tellers-met-klok-bx/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hartelijk dank voor alle hulp René en andere mededenkers. Ik ga een mooi tellerbakje aanschaffen, dan ga ik kijken of het lukt met het erin zetten en ecu uitlezen. Stapje voor stapje de auto weer terug brengen naar hoe die hoort :p . Ik zal weer updaten zodra ik wat nieuws heb om te delen! Genoeg te doen maar hartstikke leuk om zo te steeds meer te leren over deze bijzondere wagen.
Kick.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Graag gedaan.
Ben jaren terug ook lang aan het stoeien geweest om het TU3tje in mijn AX 1.4i zaliger goed te laten lopen.
Alle kennis komt dus uit die tijd, lees maar even mee.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/226590
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Kick, tellerbakken heb ik zo zat liggen. Valse lucht is een goede optie. Weet je nog dat we de slang niet goed op het luchtfilter terug kregen? Daar hoort blijkbaar bij een tu een rubberen ring omheen. Ook iets om even naar te kijken
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja leuk René om dat terug te lezen en altijd bevredigend dat het opgelost is. Het is soms een flinke zoektocht merk ik.
Hey Twan leuk jou hier te treffen hehe, ik heb net een tellerbakje al aangeschaft. Hmmm met die slang bedoel je dan die ‘‘dop’’ toch? Tussen luchtfilter en injectie systeem? Want die ging er inderdaad met moeite op, ik zal die morgenochtend nog even nalopen en kijken of ik die er echt goed stevig op krijg.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ja tussen die “dop” en het luchtfilter hoort dus een rubberen ring die zorgt voor een luchtdichte aansluiting, die mist dus. Overigens denk ik ook dat voordat je iets met uitlezen kunt je alle gehackte bedrading en knopjes eruit moet halen en terug naar origineel. Kan me zo eens voorstellen dat het lampje daardoor altijd brand.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
De klokken zijn geïnstalleerd, heb ook alle lampjes getest en alle slechten vervangen met goede. Het ziet er nu weer erg kerstig uit met het groen en rood van het dashboard.
Ik denk dat het klopt dat het misschien niet helemaal goed zit met de kap op het luchtfilter, hier ga ik nog even achteraan.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974
Totaal aantal Berichten: 9417
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Duresoep schreef:Heb je misschien nog advies met het nauwkeurig afstellen van de gaskleppotentiometer?
Zie https://www.309er.de/technik/elektrik/dkpoti.html
Komt hier vandaan http://www.ax-club.de/axforum/showtopic.php?threadid=15747
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Update
Inmiddels zijn er een aantal dingen gedaan en vervangen:
-De bobine is vervangen, er bleek geen ontsteking vanaf te komen.
-De injector is schoongemaakt
-Met remmenreiniger gekeken of er valse lucht was, dat was er niet.
-Klokkenspel vervangen, nu kan ik in principe dus de ecu uitlezen met het mm lampje.
-Kleppen gesteld.
-Bougies nagekeken.
Het probleem blijft, er lijkt wel verbetering in te zitten maar het is te inconsistent om dit vast te stellen. De ene dag rijdt de bx als een zonnetje en de andere keer mis ik vermogen.
Wat ik nog ga proberen binnenkort:
-de ecu uitlezen
-de ecu vervangen om te testen of dat uit maakt, soms lijkt het dat wanneer ik de ecu eruit en in doe dat de auto dan weer soepel loopt.
-gaskleppotentiemeter beter afstellen aan de hand van de door René gegeven link
Zou het ook een misgetimede ontsteking kunnen zijn? Die valt ook te stellen toch?
verder nog ideeën of theorieën?
Kick.
ik doe maar wat, maar ik kom er wel
citroën bx deauville 1993
citroën ds super 1974