Heb er zelf geen verstand van maar een lekkage in de slangetjes van mijn LHM bij mijn xantia 1.8 uit 1998 concentreert zich rond een soort van ” klosje ” waarin twee slangetjes en twee leidingen samen komen.
Stad en land afgebeld en gemailed, zelfs naar Jan van Gompel maar no luck. Weet iemand of er uberhaupt ergens
een xantia op de sloop staat ? Op de plank hebben ze dit onderdeeltje stellig nooit liggen. Het is dus vrij klein en inmiddels helemaal poreus…..
Nogmaals , weet iemand ergens op de sloop nog een xantia te staan ?
vr.gr.
Mat
deze foto hoor erbij…...............
Ik zie geen foto
Wim,
Disciplus Simplex
dat klopt, want hoe in vredesnaam krijg ik hier de foto erop ? kun je me daarmee helpen svp ?
Dank !!!!!!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/1383
Vooral het verkleinen van de foto is van belang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
lukt me echt niet. Kan ik het naar je toesturen ?
Anders gewoon de vraag, weet iemand ergens nog een SLOOP xantia te staan ?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stuur maar naar mij. Ik geef wel even m’n email per PM.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hier zijn de foto’s.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
super bedankt Jan.
Als iemand weet hoe dit onderdeel heet ? en zit het nu wel of niet vast aan het chassis, zo te zien wel toch ?
In ieder geval schijnen er vier slangetjes in te gaan , de twee duidelijk te zien dunne slangen en twee korte
dikke slangen aan boven- en onderkant….
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die buis die je op de tweede foto onegeev in het midden ziet. Wat is dat?
Oftewel, waar is het geheel ongeveer gesitueerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Als ik mij goed herinner heb ik dit voor mijn TCT gekocht op een Turkse website, zij hebben trouwens meerdere niet meer leverbare onderdelen in hun gamma.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Als je die afgebroken delen nu gewoon eraf haalt, en naar je aquarium zaak in de buurt gaat? Zoek passende slangetjes erbij.Of bij de brezan in de gates bak gaat neuzen? daar ligt vast wat tussen. Of kijk bij een xm of zo, die parts zitten zeker en vast ook op andere hydro citroëns.
airfryer=luchtbakker.
Ik vermoed dat het om een “spin” gaat, dat is een meerweg verdeelstuk.
En zomaar ander spul gebruiken waar LHM doorheen moet, dat geeft problemen.
Op het XantiaForum loopt daar een uitvoerig topic over, waarbij bleek dat andere dan originele leidingen zoals voor de hand liggende siliconen slangen, ongeschikt zijn.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Trxke, weet je nog hoe die site heette? Want die site is natuurlijk heel interessant voor “gewoonlijk onverkrijgbare” wisselstukken van deze auto’s. In Iran schijnen ook nog heel veel Xantia’s te zijn. Maarja, Turkije is “dichterbij”, laat ik maar zeggen.
Als het een meerweg verdeelstuk is kun je met loodgieterswerk misschien nog wel een soort replica maken. Iets in elkaar knutselen van slangetjes van andere (verkrijgbare) LHM retourleidingen, kunststofsoort waar bijvoorbeeld ook de LHM verpakking van gemaakt is (voor T en K verbindingsstukjes e.d.) en metaal (messing verbindingsstukjes en pijpjes, leidingen en koppelstukken). Inderdaad is niet ieder flexibel materiaal LHM bestendig, zoals terecht door Jw is gepost.
Wil je het zeker weten/uitproberen/volgen: theekopje vullen met LHM, materiaal erin en jarenlang monitoren hoe het materiaal zich gedraagt. Als er dan iets geks gebeurd, dan kun je alsnog ingrijpen op je wagen.
Ik heb ooit jaren geleden mijn afgebroken benzineleidingzuigaansluiting (topscore Scrabble, of afkeur van de scheids) op de tankvlotter van mijn GSA vervangen door een afgezaagd tuutje van een benzinefilter en geborgd met een bestendige 2-componentenlijm. Was een tijdelijke oplossing maar zit er nog steeds onder, blijkt in de praktijk (ik check regelmatig even hoe de oplossing erbij staat) net zogoed als origineel te zijn
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik dacht dat het deze site was:
https://www.drxantia.com/index.php/en/products/hydraulic-return-hoses
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
jantje1948 schreef:Die buis die je op de tweede foto onegeev in het midden ziet. Wat is dat?
Oftewel, waar is het geheel ongeveer gesitueerd.
Die vraag staat nog open.
Waar zit dit, voor of achter?
En in het midden of aan de zijkant?
Op Service.Citroën kijkend, krijg ik het idee dat het een onderdeel zou kunnen zijn van de anti-sink.
Het zou ook kunnen helpen als TS even de laatste 8 cijfers van de VIN geeft, dat zoekt veel makkelijker op SC.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor