Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Na een storingsloze rit heen en weer Citro-Classica, ging bij het indraaien van mijn straat toch weer even het ABS-lampje branden. Lichte paniek maakte zich meester, aangezien vorige keer het ABS-lampje een voorbode was van veel problemen. Vanochtend even een multi-metertje aangeschaft om het één en ander uit te meten. Conclusie; laadstroom en accu-conditie helemaal top!
Mooi weer i.c.m. een vrije dag maakt een goede gelegenheid om het leer even goed te behandelen en de CX-basis ruitrubbers te monteren. Het windgeruis boven de 100km/h is afgenomen, geen enorm verschil maar groot genoeg om deze eenvoudige modificatie en geringe investering te verantwoorden.
Citro-Classica afgestruind voor een mooie middenarmsteun (voor), niet gevonden helaas. Wel gevonden; Een puntgaaf muntenbakje met werkend klepje, het dashboard ziet er weer een beetje strakker uit! Apart eigenlijk dat je zo blij kan worden van zoiets futiels als een (peperduur) stukje plastic.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik heb dezelfde ervaring met de extra deur rubbers. Tijdens CitroClassica zag ik bij Tres Beau zowel de armsteun als bekledingsetjes daarvoor - natuurlijk de vraag of jouw interieur kleur daar tussen zit.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Pablo Fanque schreef:Een puntgaaf muntenbakje met werkend klepje, het dashboard ziet er weer een beetje strakker uit! Apart eigenlijk dat je zo blij kan worden van zoiets futiels als een (peperduur) stukje plastic.
Haha, echt he! Ken het gevoel. In mijn dashboard zitten de klepjes er zo perfect in dat ik ze niet durf openen.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Armsteun: is die te vinden als specifiek accessoire voor een Serie 2?
Bij aankoop van mijn T2 heb in een armsteun meegekregen, maar dat is die van een Serie 1 met specifiek adaptormateriaal voor Serie 2. Maar die is eigenlijk onbruikbaar want staat veel te hoog.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Armsteun voor de serie2 bestaat,zelfs een specifieke GTi-uitvoering met een rood biesje.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
En al ik dit forum mag geloven ook nog in twee verschillende hoogten
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/173167/#263818
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Serie 1 en 2 zijn identiek op de plastic ‘verlengers’ van de bevestiging na. In een serie 2 komt daardoor de armsteun hoger, voor mij te hoog. Ik heb een paar centimeter van het bakje afgezaagd. Lager bakje en daardoor een armsteun op prettige hoogte.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Ah, OK, bedankt voor de tips, dan valt er misschien nog iets mee te doen. Een leuke uitdaging voor mijn “twee-linkerhanden-doe-het-zelf-capaciteiten”
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Na lange ritten gaat het abs-lampje steeds branden en blijft ook branden, zit mij niet helemaal lekker aangezien de komende tijd er redelijk wat kilometers gemaakt moet worden. Thuisgekomen maar weer even de laadspanning gemeten, iets lager dan ik wil; 13,6volt. Accuspanning zelf wel goed. Is het logisch dat bij warme motor de spanning lager is? Ik hoop op een geruststellend antwoord
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 13,6 is idd vrij laag., voor zo’n auto heb je toch wel 14 volt nodig. 14,4 is perfect.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Onbelast neem ik aan?
Mijn XM V6 haalt koud ook die 14+ V, warm er onder want dan loeien de vinnen en die vreten aardig wat stroom.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Om nog even terug te komen op de armsteun, die wordt vaak als te hoog ervaren.
Ik heb mijn CX gekocht met eigenlijk de perfecte oplossing, namelijk de bak er tussen uit. Dus gewoon het originele deksel met juist stof direct op het montage gedeelte.
Inmiddels al een hele oude foto, maar zo zit het nog steeds in mijn CX.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had het bakje ondieper gemaakt, zodat de steun op dezelfde hoogte zat als in een Serie 1. Voor mij de goede hoogte en toch ruimte voor wat cassette bandjes.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Afgelopen twee weken was ik de auto kwijt omdat deze bij de Aircoboer stond, nieuwe compressor (Sanden) en een droger uit een XM. Flinke aderlating maar superfijn en eigenlijk noodzakelijk met dit weer. Echter kregen de aircomensen de auto niet meer aan (“Hij tikt alleen maar meneer.”), ik er heen, draai de contactsleutel om en de grijze dame startte meteen! Triomfantelijk en met een koel hoofd naar huis gereden.
Vandaag moest ik voor mijn werk naar Apeldoorn, dus de auto gevuld met collega’s en zonder problemen heen, en ook zonder problemen bijna helemaal terug… In de file in de stad (op de Paterwoldseweg voor wie bekend is in Groningen) laat ik de auto afslaan en ik krijg het ding met geen mogelijkheid weer aan! Melding gemaakt bij mijn vrienden van de Wegenwacht en wachten maar. Na een minuut of tien toch weer op goed geluk het sleuteltje omgedraaid, en ja hoor, het turbomonster kwam direct tot leven. Naar huis gereden, geparkeerd en gelijk weer proberen te starten en weer helemaal geen leven. Toen ik 5 minuten geleden het reservewiel er weer in wilde leggen (was er uit ivm airco) deed de auto het zonder problemen.
Heel vaag probleem (althans voor mij), accu is vol, laadspanning is goed en startmotor is nieuw, kan dit in het contactslot zitten? Het valt mij op dat de sleutel er soms moeilijk ingaat. Of is er een verband met de airco?
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarschijnlijk wordt er iets te warm en dan start de auto niet meer, na tijdje afkoelen werkt het weer.
Dat kan ook het contactslot zijn. Je zou eens kunnen proberen te starten door deze te omzeilen.