Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik hoop toch dat het zover niet is. Bij mij was het opgelost nadat ik flink WD40 had gespoten tussen ruit en rubber. Dus als de lekkage nog niet zo lang heeft geduurd kan het ook meevallen.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:https://godelind.home.xs4all.nl/CX/lassen1.JPG
effe doorprikken resulteerde in ruit eruit en lassen…
Fijne wagen was die perenkist!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
break23m schreef:Ik hoop toch dat het zover niet is. Bij mij was het opgelost nadat ik flink WD40 had gespoten tussen ruit en rubber.
Help je me even te begrijpen hoe, en waarom je daarmee zo’n lekkage oplost?
WD40 verdrijft vocht, maar dicht niet af….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Volgens mij werd het toegepast om de afwateringsgaten open te spoelen:
break23m schreef:En dat is waarschijnlijk het voorruit rubber, zorgde bij mij ook voor water in de zekeringenkast. Check of de afwateringsgaatjes (bij het ‘deukje’ onder het raam rubber) nog open zijn. Bij mij hielp het om wat door te spoelenet WD40.
Maar goed, dat kan je dus wellicht ook gewoon met perslucht doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zo ziet het eruit zonder ruit en rubber.
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1798747/
Als dat afwateringshoekje dicht zit, kan het vocht tussen rubber en koets niet weg en mogelijk naar binnen lekken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En kan water tussen glas en rubber niet weg en dat loopt dan naar binnen in de hoek van de ruit.
Het zal wel aan mij liggen, maar dat snap ik niet.
Als het gaat over water tussen het rubber en de sponning, is het me duidelijk. Maar niet tussen rubber en ruit.
Of er zou al een voorgevormd gaatje moeten zitten in de hoek van dat rubber, precies op de plek waar ook dat gleufje zit.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies, dat is het geval. En die kleine gaatjes raken verstopt.
Aha, zit het zó
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Pablo Fanque schreef:Gelukkig heb ik gebudgetteerd voor dit soort dingen, maar hoopte eigenlijk dat dit soort dingen mij de eerste paar maanden bespaard zouden blijven.
Je kunt er beter vanuit gaan dat je de eerste maanden meer van dit soort gein tegen komt. De eerste periode ben je vooral bezig de ellende van een ander op te ruimen. Ik spreek uit de nodige ervaring haha… Voordeel is wel dat je je auto vrij snel heel goed leert kennen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Precies, alle dingen waar een ander geen zin meer in had of geen geld voor komen aan het licht. Lekkage opsporen kan een lange zoektocht zijn.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 15-03-2018
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Dat is dan toch echt het probleem van de het bedrijf waar ik hem gekocht heb… Deze hebben de wagen al ruim 10 jaar in onderhoud, ik mag er vanuit gaan dat ze weten wat ze doen.
Het is heel simpel: Als dit niet naar volle tevredenheid (garantie) word opgelost, zijn ze een klant kwijt.
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Het is niet de eerste keer dat na aanschaf van een cx bij een “specialist” er nog een waslijst aan achterstallig onderhoud boven water komt.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pablo Fanque schreef:
Het is heel simpel: Als dit niet naar volle tevredenheid (garantie) word opgelost, zijn ze een klant kwijt.
Dat hangt er natuurlijk sterk vanaf wat voor garantie er is gegeven en onder welke voorwaarden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
cxj schreef:Het is niet de eerste keer dat na aanschaf van een cx bij een “specialist” er nog een waslijst aan achterstallig onderhoud boven water komt.
Veel specialisten willen goed werk leveren en weten ook hoe ze een auto goed kunnen krijgen en houden.
Uiteindelijk bepaald de klant welk onderhoud uitgevoerd mag worden, waar de specialist zich niet altijd in kan vinden.
Ze sleutelen daarom ook vaak met meer plezier aan de auto’s van klanten die kunnen inzien dat wat extra werk erin steken het waard is en zo een fijne auto kunnen behouden.