Het blijkt dat ook Jan van Gompel in Eindhoven de computer niet kan uitlezen; helaas!
Iemand nog een adresje waar ik de veercomputer kan laten uitlezen? Liefst regio limburg of noord brabant.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Even voor het goede begrip: hebben ze dat uitgeprobeerd en vastgesteld?
If so, waarmee hebben ze dat dan geprobeerd?
Of hebben ze je dat verteld?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Telefonisch contact; Xantia konden ze niet uitlezen.
Ik kon er wel mee langskomen en ze konden kijken of ze het konden vinden; dat was mogelijk.
Maar hoe gaan ze dan resetten?
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Met een doodgewone Lexia is het ding uit te lezen (en resetten).
Maar… je moet wel een 18 polige connector hebben. En die worden schaars.
Lucas Unger heeft er een, ex van mij.
Er zullen er nog wel meer zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De doodgewone Lexia lukt me zelf helaas niet; geen laptop, ik hou me dus aanbevolen voor iemand die me kan helpen.
DS & Xantia break excl lpg 2.0
Volgens mij niet! De ‘normale’ 18 polige stekker van nu lijkt erg op die van de Xantia maar past niet! De schuine kanten zijn minder schuin! Ik krijg die van mijn obd meter er niet in. (die paste wel in mijn 2003 Berlingo)
DS & Xantia break excl lpg 2.0
De verwarring ontstond toen JanSr sprak over een-18 polige stekker, het is een 16-polige.
Die zit ook in de C5 en andere modellen.
Kijkend op het eerder geposte plaatje, lijkt het of de schuine kanten daar sterker schuin weglopen dat op de OBD stekker die ik heb.
Dan zou ik juist denken dat ‘ie wel zou moeten passen, waar loopt dat dan vast?
Zit de vergrendeling tussen pin 12 en 13 misschien iets anders?
De pinbezetting is wel overeenkomstig de latere uitvoering, daar zou dan geen probleem mee mogen zijn.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
OBD is 16 pins en sinds de wetgeving gestandaardiseerd in EOBD.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Even afgezien van het al-dan-niet fysiek passen van de stekker, zie ik nu dat er een iets andere pinbezetting is bij de Xantia dan bij de C5.
Die op 1, 4, 5 en 16, de voeding en de massa zijn dezelfde.
Maar bij de Xantia zit de “HA vering” op pin 14 terwijl hij bij de C5 op pin 12 zit.
Volgens de beschrijving is dat “diagnose bedrading K4 (ESP-Hydraulische vering)”
Op pin 14 zit daar “Circuit CAN IS Low ISO-busaansluiting”.
En bij de Xantia zit op pin 12 alleen “ABS”.
Of dat betekent dat je om die reden de vering niet zou kunnen uitlezen met Lexia, weet ik niet.
Als je Lexia gaat gebruiken moet je zorgen dat er de juiste VIN komt te staan, daarmee wordt de Lexia gebruiksklaar gemaakt voor die specifieke auto.
Ik zou dan denken dat de Lexia software ervoor zorgt dat die pin-info op de juiste wijze doorgekoppeld wordt, maar of dat inderdaad zó werkt…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De OBD stekkers van de hedendaagse modellen lijken niet op de XM stekker. Die is rechthoekig en veel groter.
Deze moet je hebben:
https://nl.aliexpress.com/i/33043712757.html
Die stekkers zijn ook nog eens slecht passend. Ze gaan te stroef in het gat. Als je hem niet helemaal in het gat krijgt, werkt het niet.
De plastic klem kan je er het beste meteen afslopen.
Ik heb de mijne gewoon een mm afgeschuurd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat is de 30-polige stekker. Daarvoor bestaat een verloop, ik heb ook zo’n verloopkabeltje-met-stekkers.
Maar hier hebben we het over de 16-polige, zie hierboven, de latere dus die in deze Xantia 2 geïnstalleerd is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
@JW in mijn xantia uit 1999 ging ook de 30 polige stekker zoals JanSr noemt…..
Lijkt me dat Juriaan zelf ffff een fotootje moet maken van zijn stekker situatie onder het dashboard.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Is die stekker die ik op jouw foto zie echt een 30-polige?
Ik heb hier zo’n 30-polige, die ziet er heel anders uit, met z’n “schuifvergrendeling”
En als ik mijn 16-polige op de manier hou zoals op jouw foto, ziet ‘ie er net zo uit…
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is het ding waarmee ik al mijn XM’s heb uitgelezen.
Het kan goed zijn dat ik het aantal polen mis had.
Maar dit is hem:
https://nl.aliexpress.com/i/33043712757.html
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop