Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Way to go! Very stylish indeed.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Forummer Ree was mee en heeft naast gedoe met Citroëns nog een hobby, analoge fotografie. Hieronder nog een paar door hem gemaakte foto’s. Ook het ontwikkelen is door hem in zijn eigen doka gedaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een plaatjes weer, van onze Ree. En wat geinig dat de Jag net zo’n lullig ventilatieklepje voor de voorruit heeft als een Trax.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat lullige klepje lekt ook net zo hard als het goed regent, maar zorgt er wel voor dat de kachel het bloedjeheet stookt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:FastFred schreef:Is dat olie verbruik normaal voor zo’n auto? Ik vind 1 liter op 2400km nog best wat
Tot 1 liter op 800 km wordt als normaal beschreven in de boeken en de owners manual. 1 liter op 2400 km is buitengewoon goed. Je moet ook niet vergeten dat deze motor bv geen gesloten carterventilatie heeft. Hierdoor gaar ook altijd wat olie verloren.
Ik heb al heel wat XK motoren van binnen gezien en wat mij opviel is dat de ene kop wel klepseals heeft en de andere niet. Wat ook wel een puntje is, is de achterste krukaskeerring welke bestaat uit twee halve maantjes van vroeger asbestkoord en dat wil wel een druppeltje doorlaten.
Als dan dat zeefje bij de uitgang aan de voorkant van de carterventilatie flink vertopt zit, bouwt hij veel druk op en gaat het harder lekken.
Er is een oliekeering plus houder te koop voor de achterkant van de krukas en die lekt niet.
Overigens heeft mijn Jag nooit overmatig veel olie gebruikt.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Eens, Han. De XK motoren zijn geen notoire olieverbranders.
De ‘carterventilatie’ zoals we dat pleegden te noemen draagt niet meetbaar bij aan het verbruik.
Vele oude XJ’s gehad, nog steeds twee, olieverbruik niet noticable.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De latere xk motor heeft idd klepseals op in- en uitlaat, een gesloten carterventilatie en verbeterde zuigerveren. Ik heb een vroege zonder deze verbeteringen. De krukaskeering lekt niet, of nauwelijks zichtbaar. Al met al ben ik er erg blij mee en die 0,8 liter olie zal me echt geen slapeloze nachten bezorgen. Prima auto, prima motor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er zijn inmiddels ook nog een paar door Ree gemaakte kleurenfoto’s beschikbaar. Deze foto’s heeft hij gemaakt met een “midden formaat” camera.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk hoor, vierkante foto’s alsof er met Kodak boxje wordt gefotografeerd.
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Of n twee-ogige Mamiya.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In dit geval een vintage, in de Oekraïne gemaakte, Kiev 60 middenformaat (6x6) van een kilootje of 3. Alleen al voor het meeslepen van dat ding moet Ree een prijs krijgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004
- C5 2.0 16V Exclusive Break
Hahahaha, terecht!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tijdens de trip naar Vallorcine viel op dat er langs de voorruit nogal wat water de auto in kwam. Daar moest dus iets aan gedaan worden en aangezien het gisteren aardig weer was heb ik die koe maar eens bij de horens gevat. Dat was geen overbodige luxe..
Ten eerste was het raamrubber niet afgekit op de carrosserie. Daar liep dus al water langs naar binnen. Maar erger was dat een of andere randdebiel de ruit zelf wel met siliconenkit had afgekit op het raamrubber zelf. Siliconenkit is een volledig kansloos materiaal voor deze toepassing dus alles moest er uit..
Na een uur pielen, poetsen en vooral grondig ontvetten met o.a. siliconenverwijderaar kon ik het raam op het rubber afkitten met het correcte goedje voor deze klus
Daarna ontstond er een 3 uur durend gevecht met de sierlijst die weer in het rubber moest.. de constructie is namelijk nogal Engels: de voorruit wordt namelijk niet van buiten op de koets geplaatst maar nee, van binnenuit! Dat heeft dan weer wat nadelen waardoor het rubber wil verzakken enz enz . Bij de MK2 is dat rubber gewijzigd, daar zit namelijk wel een raampees in. Heeft de saloon (mk1) niet…. Zucht.
Enfin, een hele boel geknoei en gevloek later was het vanmorgen voor elkaar
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eerder schreef je:
waterman schreef:......
Ik ben ongelofelijk goed geholpen bij Altena, beter dan waar ik ooit een auto heb gekocht. En het leuke daar is dat je voor een aankoop van een halve ton net zo tof geholpen wordt als bij een aankoop voor een half miljoen. De service na verkoop is perfect, de hele ervaring is fijn. Het maakt dat je nog blijer bent je aankoop.
Dan is dit akkefietje daarop toch een smet(je), lijkt me zo…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee hoor. Want wie zegt dat zij die ruit hebben geplaatst? De auto is immers niet door hen zelf gerestaureerd én inmiddels 64 jaar oud. Als je daar over valt, tja, moet je dan een klassieke auto kopen? Nee, dit zijn geen dingen waarover je hoort te gaan zeuren. Had ik nou 80k betaald voor een auto die vers uit een restauratie kwam dan was het een ander verhaal geweest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste